نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: بصیرت دینی و کسب معرفت دو مولفه برای رسیدن انسان به رستگاری است .
کد خبر: ۸۸۵۲۶۱۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگویی ضمن تبریک ایام مبعث نبی مکرم اسلام و اعیاد ماه رجب المرجب و با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهدای مدافع حرم مازندرانی که در سال گذشته در مبعث نبی مکرم اسلام (ص) در منطقه خان طومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شدند اظهار داشت : بصیرت دینی و کسب معرفت الهی دو مولفه بسیار مهم در رستگاری تکامل و تعالی انسان است .
وی در ادامه افزود : با مطالعه تاریخ تحلیلی صدر اسلام و به ویژه تاریخ تشیع می شود از تاریخ غمبار صدر اسلام و شیعه آگاهی یافت و آن را مهم ترین دلیل برای نداشتن آگاهی و بصیرت مسلمانان در آن عصر دانست .
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بصیرت را به معنای شناخت صحیح از دین اسلام و تاریخ اسلام دانست و بیان داشت : بصیرت به معنی واقعی شناخت جبهه حق از جبهه باطل است و کسانی می توانند بصیر باشند که بتوانند حقیقت الهی را از کفرو باطل تفکیک کنند و آن را از هم تشخیص دهند .
این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در کشور ، بصیرت و  تحلیل درست از وقایع وبینش صحیح را در تشخیص بین حق و باطل بسیار مهم دانست و تاکید کرد : راه دین و دین داری با بصیرت و آگاهی پیموده می شود و باید در تمامی لحظه های سخت آزموده شدن انسان همواره به یاد خدا و ذکر خدای متعال سپری شود .
آیت الله سید رحیم توکل با اشاره به اینکه اگر کسی دارای بینش صحیح و ازبصیرت دینی برخوردار باشد همه حرکات و اقدامات او اثربخش و ارزشمند است خاطر نشان کرد: آیات نورانی کلام الله مجید و سیره و منش نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین (ع) بهترین الگو برای بصیرت بخشی و بصیرت افزایی است .
این محقق و مفسر قرآن کریم و نهج البلاغه در ادامه با اشاره به اینکه حوادث تاریخی آثار گذشتگان باید در جهت عبرت آموزی مورد مطالعه ویژه قرار گیرد تصریح کرد : مطالعه و شناخت از حوادث گذشته باعث عبرت آموزی می گردد و قطعا تکرار حوادث مشابه در عصر حاضر امکان پذیر است و انسان باید با شناخت از حوادث گذشته و تحلیل درست از واقعیت های موجود در برابر این حوادث حق را از باطل تشخیص دهد .
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان شهداء را به ویژه شهدای مدافع حرم را نمونه انسان های بصیر در عصر حاضر دانست و با اشاره به سالروز شهادت جمعی از رزمندگان بصیر ایران اسلامی و مازندرانی که در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسیدند خاطر نشان کرد: شهداء راه خود را با آگاهی و بصیرت دینی  انتخاب کردند و جان خود را در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و اسلام عزیز فدا کردند و در این راه با خدای خود معامله کردند .
ارسال نظرات
پر بیننده ها