خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه این استان دومین تولیدکننده مرکبات کشور است ولی هنوز کارخانه فرآوری مرکبات ندارد گفت: باید به دنبال ایجاد سردخانه‌های زراعی و باغی در این استان بود.
کد خبر: ۸۸۵۲۶۷۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
محمد مهدی قاسمی در همایش نوین ترویج کشاورزی به شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اشاره کرد و اظهار داشت: بخش کشاورزی هنوز ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید در زمینه صنایع تبدیلی ظرفیت فرآوری را افزایش دهیم و از 1.5 میلیون تن صنایع فرآوری موجود بالاتر رویم.

وی افزود: فارس استان دوم از نظر تولید مرکبات در کشور است ولی هنوز کارخانه فرآوری مرکبات در این استان وجود ندارد و باید به دنبال ایجاد سردخانه‌های زراعی و باغی در سطح استان باشیم.

قاسمی افزود: توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در سطح 350 هزار هکتار از اراضی، توسعه گلخانه‌ها در سطح 7 هزار هکتار با انتقال 80 هزار هکتار سبزی و صیفی در فضای باز به 7 هزار هکتار گلخانه، توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح 10 هزار هکتار، توسعه مکانیزاسیون و غیره از جمله راهبردهای کلی این سازمان برای بالا بردن بهره‌وری در بخش کشاورزی است.

 وی عنوان کرد: امروز با استفاده از ابزار ICT و استفاده از رایانه کار (تب لت) به دنبال استفاده از بسترهای مجازی در مبحث آموزش‌ها و تبادل اطلاعات هستیم و بخشی از کمبودهای موجود را در این حوزه را با  IT و نرم افزارهایی که در این تبلت ها موجود است برطرف خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در کشاورزی با دو چالش اساسی روبه‌رو هستیم، گفت: یکی از این چالش‌ها سرمایه و دیگری علمی و فنی بودن کشاورزی است که نحوه استفاده از سرمایه نیز به نوعی به دانش و علم بر می‌گردد.

وی به مصرف زیاد بذر در مزارع ایران اشاره کرد و افزود: میزان بذر مصرفی کلزا در جهان 1.5 کیلوگرم است اما این میزان در کشور ما 8 کیلوگرم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها