خبرهای داغ:
نویسنده برگزیده دفاع مقدس در استان فارس از رونمایی کتاب‌های «کوشک زلزله»، «عزیز جهان»، جلد ۶ و ۷ «دارو دسته دارعلی» در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۲۶۸۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

اکبر صحرایی  با اشاره به رونمایی کتاب‌های «کوشک زلزله»، «عزیز جهان»، جلد 6 و 7 «دارو دسته دارعلی» در نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: علاوه بر این کتاب‌ها چاپ جدید کتاب « سی‌مرد، سیمرغ» نیز در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. 

وی گفت: کتاب «سی‌مرد، سیمرغ» در حوزه دفاع مقدس به زبان طنز ویژه کودکان و نوجوانان است که انتشارات علمی - فرهنگی آن را چاپ مجدد کرده است. 

صحرایی افزود: «کوشک زلزله» به زندگی جانباز شیمیایی شهر شیراز، جلیل عابدینی می‌پردازد که از دوران کودکی وی تا زمان جنگ پرداخته است و از آنجا که وی در اغلب عملیات‌ها و قسمت‌های مختلف جبهه از جمله اطلاعات و عملیات حضور داشته، این کتاب به نحوی بیان تاریخچه عملیات‌های دفاع مقدس محسوب می‌شود. 

نویسنده برگزیده دفاع مقدس در استان فارس با بیان اینکه طنز یکی از ویژگی‌های این کتاب است، بیان کرد: طنز موجود در کتاب ناشی از شیطنت‌های راوی و طنز موقعیت است. 

وی با بیان اینکه این کتاب در قالب زندگی‌نامه - داستان نوشته شده است، گفت: این جانباز دفاع مقدس بیش از 10 بار زخمی شده که این مجروحیت‌ها مایه‌های داستانی را به وجود آورد. 

صحرایی درباره کتاب «عزیز جهان» اظهار داشت: این کتاب به زندگی پرفسور عبدالعزیز خضری از نوابغ پزشکی استان فارس پرداخته و به سفارش نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نوشته شده است. 

نویسنده کتاب حافظ هفت با بیان اینکه این نابغه پزشکی استان فارس اهل تسنن و از منطقه اوز لارستان است، بیان کرد: داستان از تبعید رضاشاه و دوران کودکی پرفسور خضری شروع می‌شود و به همین دلیل بخشی از فرهنگ بومی منطقه لارستان نیز در این کتاب بیان شده است. 

وی با بیان اینکه بخشی از این کتاب به حضور پرفسور خضری در دانشگاه شیراز در زمان پهلوی دوم می‌پردازد،گفت: این کتاب به بیان اتفاقات سیاسی و اجتماعی شیراز در دوران پهلوی دوم می‌پردازد و تا زمان جنگ و شهادت دکتر فقیهی ادامه دارد. 

نویسنده برگزیده دفاع مقدس در استان فارس بیان کرد: این کتاب روز دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز رونمایی می‌شود. 

صحرایی با بیان اینکه جلد 6 و 7 مجموعه دارودسته دارعلی با عنوان «بمب کلاغی» و «خمپاره نقلی» توسط انتشارات سوره مهر چاپ شده است،افزود: این مجموعه ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد طنز به دفاع مقدس پرداخته است و به همراه کل مجموعه در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها