خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسناتی درباره ویژگی‌های یک انتخاب اصلح گفت: مهم‌ترین ویژگی کاندیداهای انتخابات، رعایت اخلاق انتخاباتی است و ابزار اصلی برای به میدان آمدن هر یک از کاندیداها باید اخلاق باشد و بدانند که این مسؤولیت، حق‌الناس و حق‌الله است.
کد خبر: ۸۸۵۲۷۳۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسيج از نجف آباد به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نجف‌آباد، با اشاره به حساسیت و اهمیت فضای انتخاباتی حاکم بر جامعه گفت: حضور مردم در مسائل مختلف اجتماع یکی از مبانی اصلی اسلام است که نمونه آن را در بحث شوراها شاهد هستیم.

وی افزود: فضای رسانه‌ای ایجاد شده بهترین عامل برای شناخت فرد اصلح است که هر یک از ما بتوانیم بر اساس برنامه‌ها، معضلات و مشکلات جامعه، فرد شایسته را انتخاب کنیم.

امام جمعه نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی کاندیداهای انتخابات، رعایت اخلاق انتخاباتی است و ابزار اصلی برای به میدان آمدن هر یک از کاندیداها باید اخلاق باشد و بدانند که این مسؤولیت، حق‌الناس و حق‌الله است و باید کاندیدا با توجه به زیرساخت‌های اخلاقی قوی خود وارد عرصه شده باشد.

 وی حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات را مشت محکمی بر توطئه‌های دشمن بیان کرد و افزود: دشمن با جوسازی‌های خود به دنبال دوقطبی نشان دادن جامعه در این دوران است که باید با هوشیاری و بصیرت و شناخت کامل به میدان بیاییم که این حضور حداکثری باعث نقش‌آفرینی نسل جوان نیز خواهد شد.

حسناتی درباره ویژگی‌های یک انتخاب اصلح گفت: دوری از مسائل حاشیه‌ای، هماهنگ و دلسوز بودن، شایسته‌سالاری از ویژگی‌های بارز هر کاندیدایی است که به این درجه رسیده تا خود را نامزد انتخابات ببیند و در درجه اول برای رضای خدا و خدمت به مردم وارد صحنه شده باشند.

وی با تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه درباره روز پاسدار و میلاد امام حسین(ع) افزود: ما بر سر سفره پاسداران اسلام و قرآن در طول تاریخ نشسته‌ایم که ادامه آن در دوران انقلاب شاهد بودیم و امروز به لطف خدا در حیطه سازندگی، این سربازان در هر دولتی وظیفه اصلی خود را حفظ عظمت و استقلال نظام می‌دانند.

وی هم‌چنین با اشاره به روز کارگر بیان داشت: عزت یک جامعه به کار و تولید است و این امر در مبانی دینی به صراحت بیان شده که پیامبر اکرم به دست کارگران بوسه می‌زد و باید فرهنگ کار و تلاش در کنار مهارت‌آموزی در جامعه گسترش پیدا کند به‌ خصوص در شرایط کنونی که رهبر معظم انقلاب به دفعات بر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تأکید کرده‌اند.

حسناتی در پایان تصریح کرد: از موارد رسیدن به اقتصادی مقاومتی، حمایت از تولید ملی است که باید به صورت یک فرهنگ در جامعه در آید و در خرید اجناس آن مواردی که مانندش در داخل تولید می‌شود، خرید جنس خارجی را بر خود حرام کنیم و در عین ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان، کیفیت کالاها نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/63091/ 40

ارسال نظرات
پر بیننده ها