قادری در گفتگو با «بسیج»:

بدهی های دولت روند صعودی دارد

جعفر قادری با بیان اینکه افزایش بدهی دولت روندصعودی دارد افزود: بانک مرکزی بتواند ورشکستگی سایر بانک ها را به تعویق بیندازد متاسفانه از یکسری برداشت‌ها ممانعت نکرده و میزان بدهکاری دولت در حال افزایش است .
کد خبر: ۸۸۵۲۷۶۲
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴

جعفر قادری عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دلیل اصلی شرایط بحرانی کنونی عدم سیاستگذاری پولی مربوط به بانک مرکزی و کنترل نکردن نرخ‌های سود بوده است.

وی با بیان اینکه افزایش بدهی دولت روندصعودی دارد افزود: برای اینکه بانک مرکزی بتواند ورشکستگی سایر بانک ها را به تعویق بیندازد متاسفانه از یکسری برداشت‌ها ممانعت نکرده  و شاهد این هستیم که میزان بدهکاری دولت در حال افزایش است .

وی در ادامه بیان داشت: آمار غلطی در زمینه بدهکاری مالی توسط دولت داده می شود این در حالی است که از یک طرف بدهی دولت به بانک ها وجود دارد و از سوی دیگر هم بدهی بانک ها به بانک مرکزی در حال افزایش است .

قادری بیان داشت: برداشت هایی که بانک ها از منابع بانک مرکزی داشتند از جمله عوامل موثری بوده که باعث شده است تا اقتصاد کشورمان در شرایط سختی به سر ببرد و متاسفانه تحت تاثیر انتخابات دولت در حال انجام بعضی از کارها شده است که در آینده قابل جمع کردن نیست.

وی در خاتمه افزود: هزینه  اقدامات و کارهای غیرکارشناسی و سیاسی کاری دولت یازدهم باعث شده است که اقتصاد کشورمان به شدت دچار خسارت شود.

ارسال نظرات