خطیب جمعه تربت جام با اشاره به شاخصه هاي حاکم اسلامي بيان داشت: حاکم کشور بايد در تراز نظام اسلامي انتخاب شود که عدالت را همراه با معنويت، عقلانيت و اخلاقيات دنبال کند و به دنبال رفاه طلبي و اشرافي گري نباشد.
کد خبر: ۸۸۵۲۷۹۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  حجت الاسلام جواد طاهري در خطبه های این هفته نماز جمعه تربت جام با تبريک اعياد شعبانيه و خجسته ميلاد امام حسين(ع)، حضرت عباس(ع) و سيد الساجدين امام زين العابدين با گراميداشت روزهاي پاسدار، جانباز، خليج فارس، معلم و هفته کار و کارگري با اشاره به مهمترين مسئله روز کشور گفت: انتخابات يک فرصت براي ملت ايران در انتخاب کاندید اصلح است.

وی افزود: حضور پر شور و گسترده مردم در اين عرصه باعث خوشحالي دوستان و نااميدي دشمنان قسم خورده مي شود.

وی با اشاره به مطالبات رهبري در خصوص انتخابات عنوان داشت: مردم همراه با سلامت و امنيت و در نهايت با آرامش کامل، تدبر و بصيرت با حضور حداکثري اصلح را انتخاب کنند.

وي تصريح کرد: مردم به نامزدي راي دهند که در معادلات جهاني خوب نقش ايفا کند و در حل مشکلات داخلي گره ها را بازکند که چشم جهان اسلام به انتخاب ما دوخته شده است که باعث تقويت جبهه هاي حق در ساير بلاد اسلامي مي گردد.

امام جمعه تربت جام خاطر نشان کرد: انتخابات تعيين سرنوشت و در حقيقت يک انقلاب است که تمام ساختار اجرايي کشور تحت تاثير قرار مي دهد و بايد بتواند مشکل بيکاري، فرهنگي و اقتصادي جامعه را سامان دهد.

طاهري با اشاره به شاخصه هاي حاکم اسلامي بيان داشت: حاکم کشور بايد در تراز نظام اسلامي انتخاب شود که عدالت را همراه با معنويت، عقلانيت و اخلاقيات دنبال کند و به دنبال رفاه طلبي و اشرافي گري نباشد.

وي تاکيد کرد: حاکم اسلامي بايد حافظ فرهنگ اسلام در کليه نقاط جهان باشد به نوعي که همه طالب اين حکومت باشند.

وی ادامه داد: حاکم اسلامي با روحيه انقلابي و مديريت جهادي و خدمت گذاري بي منت، استکبارستيزي، با اقتدار و صلابت، شجاعت و ايثارگري، ولايت مداري، نقد پذيري و با بي اعتمادي به دشمن مشکلات کشور را حل کند.

امام جمعه تربت جام با انتقاد شدید از توهين يکي از ستادهاي نامزد رياست جمهوري با ساحت مقدس امام رضا عليه السلام عنوان داشت: هيچ کس اجازه ندارد به خاطر اين که رقيب خود را تخريب کند به اعتقادات توهين کند و نامزدها مراقب باشند که اين گونه رفتارها براي مردم انقلابي و مومن ايران پذيرفته نيست.

طاهری اظهار داشت: بازي با مفاهيم ارزشي، آزادي، حقوق بشر، جمهوريت، مبارزه با تروريست و مدارا با دشمن سيره حکومت داري علوي نبوده وروش حکومت اموي است و پيروزي با فريب کاري و دروغ گفتن در تراز حاکم اسلامي نيست.

وی  با اشاره به شيوه حکومت داري اميرمومنان علي عليه السلام يادآورشد: صداقت و صراحت در کار و پرهيز از مکر و حيله که کار دشوار و سختي براي رياست مداران است و نبايد با وعده هاي نادرست دل ها راجذب کند که از ديدگاه امام علي عليه السلام کاري ناپسند است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها