خبرهای داغ:
منابع مصری گزارش دادند که در درگیری‌های قبایل سینا در شمال شرقی مصر با داعش، ۶ نفر کشته شدند.
کد خبر: ۸۸۵۲۸۴۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، یک منبع امنیتی مصر گفت که به دنبال کشته شدن دو نفر از اعضای قبیله الترابین در جنوب شهر رفح، اعضای این قبیله نیز ۴ نفر از عناصر داعش را به قتل رساندند.

روزنامه القدس العربی نوشت که افراد مسلح وابسته به داعش راننده یک کامیون حمل کالا از قبیله الترابین را با منفجر کردن یک بمب‌ دست‌ساز در مسیر حرکت این کامیون به قتل رساند و یک جوان دیگر این قبیله نیز در تیراندازی توسط یکی از عناصر داعش کشته شد.

طبق این گزارش، افراد مسلح وابسته به داعش اعضای این قبیله را که یکی از بزرگ‌ترین قبایل سیناست، به اتهام همکاری با ارتش و نیروهای امنیتی مصر هدف قرار می‌دهند.

به گفته منبع امنیتی مصر، اعضای قبیله الترابین عاملان قتل این دو نفر را تعقیب کرده و ۴ نفر از اعضای این گروه را به قتل رساندند.

قبیله الترابین روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای قبایل سینا را به اتحاد برای نابودی داعش فراخوانده و تهدید کرده بود که اگر عناصر داعش خود را تسلیم نکنند آنها را خواهند کشت.

چند گروه تروریستی در صحرای سینا فعالیت دارند که بارزترین آنها گروه «أنصار بیت‌المقدس» است که در نوامبر سال ۲۰۱۴ بیعت خود با داعش را اعلام کرده و به «ولایت سینا» تغییر نام داد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها