خبرهای داغ:
شجرۀ طیبۀ صالحین، تشکّل نظام مند معرفتی، تربیتی، بصیرتی و مهارتی برای سطوح مختلف بسیجیان سازمان بسیج مستضعفین است...
کد خبر: ۸۸۵۲۸۸۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، شجرۀ طیبۀ صالحین، تشکّل نظام مند معرفتی، تربیتی، بصیرتی و مهارتی برای سطوح مختلف بسیجیان سازمان بسیج مستضعفین است که با استفاده از ظرفیتهای عظیم و پایان ناپذیر نظام و انقلاب اسلامی، موجبات ارتقای آحاد بسیجیان را در ابعاد مختلف فراهم می نماید.

این مجموعه متشکل از اعضا و ارکان مختلف بوده و هریک از اعضای آن در حلقه های مشخصی مشغول به فعالیت هستند. حلقه های صالحین که به صورت شبکه ای و پیوسته با هم در ارتباط می باشند، به منزلۀ ستونهای نگهدارنده شجره محسوب شده و کلیۀ برنامه های مورد انتظار در آن توسط ارکان مافوق خود هدایت و رهبری میشوند.

 اهداف تشکیل شجرۀ طیبۀ صالحین بسیج را می توان درد و سطح عمومی و تخصصی، تبیین و ارائه نمود: سطح عمومی شامل تقویت ایمان، تعمیق اعتقادات، معنویت افزایی، بصیرت افزایی، ارتقاء مهارتها و رفتار سازی اسلامی در تمام ابعاد فردی و اجتماعی بسیجیان و سطح تخصصی نیز شامل انسان سازی، کادرسازی، شبکه سازی و نقش آفرینی در لایه ها و سطوح مورد نیاز نظام اسلامی می باشد.

در راستای پشتیبانی محتوایی از این شبکه تربیتی، معاونت تعلیم و تربیت از سال 1390 اقدام به تولید و چاپ مجموعه ای با عنوان  ”کتاب سال صالحین” نموده است. گرچه حلقه تربیتی بر خلاف دیگر ظروف رایج، تمرکزی، ارتباط محور و چهره به چهره است؛ اما یکی از ملزومات آن تبیین مباحث دانشی در ابعاد معرفتی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی است. کتاب سال صالحین درصدد است تا سرگروه را نسبت به این ابزار یاری رسانده و محتوای متقن و کاربردی را در اختیار آن قرار دهد.

کتب صالحین برای سنین کودک، نوجوان و جوان و با جنسیت اختصاصی برادر و خواهر و همچنین کتاب ویژه اهل سنت در سال 1396 تولید گردیده که فایل آن جهت بهره برداری در اختیار عموم مخاطبین در وبسایت شاخص به نشانی : http://shakhes.salehin.ir قرار گرفته شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها