خبرهای داغ:

«سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» برای پنجمین مرتبه تجدید چاپ شد

کتاب «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» به قلم یکی از اساتید دانشگاه تهران به چاپ پنجم رسید.
کد خبر: ۸۸۵۲۸۹۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، چاپ پنجم کتاب «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» اثر محمدصادق کوشکی از سوی دفتر نشر معارف به چاپ پنجم رسید.

کتاب «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی»، شامل هشت بخش با عناوین «سبک زندگی دینی و سبک زندگی غربی»، «سبک زندگی آمریکایی در تقابل با سبک زندگی دینی»، «دین به مثابه سبک زندگی»، «سبک زندگی دینی و دین برای زندگی»، «سبک زندگی دینی و معاش»، «سبک زندگی جهادی»، «رسانه‌ها و سبک زندگی» و «زندگی جهادی» است.

نویسنده در بخش «سبک زندگی دینی و سبک زندگی غربی» به مقایسه این دو سبک از زندگی پرداخته و به چگونگی شکل‌گیری واژه سبک زندگی اشاره کرده است. در بخشی از آن می‌خوانیم: «سبک زندگی غربی در آمریکا که دنیای بکر بود، تجلی یافت. اروپا بکر نبود. در قرون وسطی و قبل از آن تاریخ و تمدن داشت. این دنیای مدرن نتوانست در اروپا 100 درصد بروز کند و 80 درصد بروز کرد، اما در آمریکا از صفر ساخته شد».

در بخش دوم با عنوان «سبک زندگی آمریکایی در تقابل با سبک زندگی دینی» تاریخچه سبک زندگی غربی، علت اصرار آمریکا برای ترویج سبک زندگی خود، سبک زندگی آمریکایی میان‌بر غرب برای غربی‌سازی جهان، تأثیر مکان زندگی در طرز تفکر انسان‌ها، عرضه سبک زندگی آمریکایی برای تسلط بر دنیا و تلاش غرب برای ایجاد دین جدید مورد بحث قرار گرفته است.

دکتر کوشکی در بخش سوم، دین را به مثابه سبک زندگی دانسته و در این باره می‌نویسد: «دین یک نوع زندگی کردن است. یک شیوه زندگی کردن است، اما شیوه زندگی که مورد نظر خداوند است. بستر هر دو شیوه، طبیعت است؛ چون انسان یک موجود طبیعی است، اما شیوه مورد نظر خداوند نوعی بهره بردن از طبیعت را دارد و پاسخ به نیازهای طبیعی است.»

این استاد دانشگاه تهران در بخشی از این کتاب می‌نویسد: «اگر در جامعه ما ازدواج کم‌رنگ می‌شود و کاهش پیدا می‌کند و تجرد روبه فزونی دارد و طلاق زیاد می‌شود، این زنگ خطر جدی است که در واقع حکایت از رخت بر بستن دین از جامعه ما می‌کند. دلخوش نشویم که از دین سخن زیاد است و درباره دین زیاد کتاب چاپ می‌شود، همایش برگزار می‌شود. البته تک تک این اتفاقات به صورت مجزا اتفاق خوبی است، اما اینها نشانه این نیست که دین در جامعه در حال تحقق است.»

چاپ پنجم کتاب «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» اثر محمدصادق کوشکی در 112 صفحه با قیمت 4 هزار 500 تومان از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار