مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان شرقی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری روز پاسدار به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، منطق سپاه را منطق «هیهات من الذله» عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۵۲۹۱۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن کاملی فر با بیان این مطلب گفت: سپاه پاسداران بر اساس این منطق پیوند فکری و عملی عمیق و غیرقابل گسست با مکتب عاشورا دارد.

وی اظهار داشت: انتخاب سالروز امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار ضمن اینکه انتخاب بجا و شایسته ای برای این کسوت در پاسداری از ارزش هاست، وظیفه مضاعفی را نیز برای پاسداران ایجاد کرده است.

حجت الاسلام کاملی فر با بیان اینکه سپاه دارای ظرفیت و توانمندی های بسیاری در عرصه های مختلف است، افزود: در همه عرصه های امنیتی، نظامی، سیاسی، فرهنگی و ... سپاه توانسته توطئه دشمنان را خنثی کند و فرمایش امام راحل که فرمودند؛ «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» مصداقی بارز بر آن است.

وی با تاکید به اینکه سپاه پاسداران در دفاع از نظام و انقلاب نقش اساسی داشته و دشمن را در همه برهه ها ناکام گذاشته است، سپاه هراسی را راهبرد مهم دشمن برای مقابله با نهاد انقلابی در کنار اسلام هراسی و ایران هراسی دانست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان شرقی مهم ترین بعد اقتدار سپاه را تکیه این نهاد انقلابی به قدرت معنوی و دینی خواند و اضافه کرد: امروز با توجه به امکانات و تجهیزاتی که این نهاد دارد و از اقتدار بالایی برخوردار است، ولی قوت و قدرت اصلی آن اتکا به قدرت معنوی و مکتبی است.

 

حجت الاسلام کاملی فر اهتمام این نهاد به مسائل اعتقادی و معنوی را از دیگر شاخص های مهم آن در توجه به مکتبی بودن آن یاد و تاکید کرد: برای ارتقای بعد معنوی بسیج و سپاه برنامه های مختلف اعتقادی و سیاسی در طول سال برگزار می شود که وجود هفته عفیدتی سیاسی نیز از اهم آن و توجه به این بعد مهم در این نهاد است.

ارسال نظرات