مسئول بسیج کارگری استان مازندران با بیان اینکه کارگران پیش قراول جبهه اقتصادی هستند، گفت: رکود و بیکاری بیش از سایر اقشار جامعه بر پیکره جامعه کارگری تحمیل شده است.
کد خبر: ۸۸۵۲۹۳۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، سید رضا میرجمالی مسئول بسیج کارگری مازندران با بیان اين که کارگران بی ادعای جنگ نابرابر و تحمیلی اقتصاد کشور هستند، اظهار کردند: متاسفانه قربانی اصلی رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانه ها کارگران هستند.

وی ادامه داد: سطح پایین دست مزدها و حقوق کارگران موجب شد تا رکود حاکم بر اقتصاد کشور بر پیکره جامعه کارگری تحمیل شود به گونه ای که امروز شاهد اخراج بسیاری از کارگران هستیم.

میرجمالی جایگاه کارگران را بسیار ارزشمند دانست و تاکید کرد: این جایگاه آنقدر ارزشمند است که پیامبر میفرمایند بر دست کارگر بوسه میزنم.

مسئول بسیج کارگری مازندران با بیان اینکه در جامعه امروز به توصیه های پیامبر اکرم در مورد کارگران عمل نمی شود، تصریح کرد: پیامبر اسلام توصیه کرده اند که عرق کارگر خشک نشده است دست مزد او را بدهند اما امروز قدر این قشر زحمتکش نادیده گرفته می شود.

وی گفت: متاسفانه امروز عرق جبین کارگران همراه با اشک هایی است که به خاطر کم مهری ها بر آن ها به وجود آمده است.

بسیج برای تکمیل کاستی ها ورود کرده است

میرجمالی ورود بسیج به جامعه کارگری را تکمیل کننده کاستی های موجود .در این قشر ارزشمند دانست و تاکید کرد: بسیج کارگری به دنبال ایجاد روحیه نشاط و حس اعتماد به نفس در بین کارگران است. کارگرانی که امروزه بخش اعظم جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی به دوش ان هاست.

استقلال و خود کفایی اقتصادی زمانی رقم خواهد خورد که این اراده و عزم راسخ در بین مسئولین به وجود بیاید و نگاه و اتکا به بیرون مطلقا نداشته باشیم، کما اینکه تجربه اعتماد به اجانب این دولت در مذاکرات این نگاه را ثابت می کند.

وی آفت و مشکل دیگر امروز جامعه را قاچاق بی رویه کالا دانست که در نهایت منجر به تعطیلی کارخانجات و مراکز تولیدی و در نهایت بیکاری نیروی کار و کارگر ایرانی دانست، که با توجه به نهی صریح مقام معظم رهبری متاسفانه اقدامات مناسبی در این زمینه صورت نگرفت، که این مساله یا ناشی از ضعف مسئولین امر است یا متاسفانه این موضوع به ذهن تبادر می کند که ذی نفع بودن برخی افراد مانع از اجرای کامل مبارزه با قاچاق کالا است.

وی همچنین با بیان این که بسیج با درک درست از نقش تاثیر گذار کارگران به این عرصه ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: امروز بسیاری از کارگران صنایع خرد و متوسط مازندران عضو بسیج کارگری هستند.

حضور مستمر در برنامه های بسیج

میرجمالی حضور مستمر کارگران را در برنامه های بسیج نشان از روحیه جهادی و علاقه مندی آنان به انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: باید بر دستان کارگران بوسه بزنیم که توانسته اند با تحمل مشکلات زیاد همچنان در عرصه تولید به عنوان یک سرباز مشغول به کار باشند.

مسئول بسیج کارگری مازندران، کارگران را قشری علاقمند و دغدغه مند به آینده کشور معرفی کرد و گفت: کارگران سربازان پیش قراول جبهه اقتصادی در برابر هجمه های ناجوانمردانه دشمنان هستند.

وی در ادامه افزود: کارگران مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس ایثارگرانه و بدون ادعا پای آرمان های انقلاب و صیانت از کیان کشور ایستاده اند.

میرجمالی رشد و بالندگی کشور را در توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: هنوز در ابتدای کار هستیم و باید در این راه همت بیشتری داشته باشیم و انتظار از مسئولین آن است که با توجه به اینکه مقام معظم رهبری دو سال پی در پی شعار سال را اقتصاد مقاومتی نامگذاری نمودند شاهد اقدامات موثر علمی از طرف مسئولین و دولتمردان باشیم و نه اینکه موضوعاتی فقط در حد حرف و شعار مطرح شوند.

انتهای پیام/ر

ارسال نظرات