امام جمعه اردبیل گفت:اینجانب از هیچ لیستی در شورای شهر حمایت خاص ندارم و مردم، قیم نمی‌خواهند و فصل‌الخطاب، تشخیص خود مردم است، تمام نقاط شهر و تمام کاندیداها برای اینجانب محترم هستند، نظر اینجانب لزوم رأی دادن به شایستگی‌هاست.
کد خبر: ۸۸۵۲۹۴۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار داشت:موسم انتخابات، موسم رواج شایعه و در نتیجه موسم ایمان‌سوز است و همه باید مواظب باشند شیطان حسنات آنها را غارت نکند مثل خوبی است که مال انسان را یک جا ولی ایمانش را هزار جا می‌برند.

وی گفت: اینجانب از هیچ لیستی در شورای شهر حمایت خاص ندارم و مردم، قیم نمی‌خواهند و فصل‌الخطاب، تشخیص خود مردم است، تمام نقاط شهر و تمام کاندیداها برای اینجانب محترم هستند، نظر اینجانب لزوم رأی دادن به شایستگی‌هاست؛ خواه از شمال شهر باشد یا از جنوب؛ از مرکز شهر باشد یا از حاشیه ساکن باشد یا از مهاجرین و مجاورین باشد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: ما در استان یک خانواده را تشکیل می‌دهیم و شکاف و مرزبندی در داخل یک خانواده، جنایت است.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری نیز حمایت خاصی از کاندیدایی نداریم و خود اهالی باید در تشخیص صلاحیت سکانداری 4 ساله کشور دقت کنند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع)وقتی حکومت را به دست گرفتند، خطبه‌ای به عنوان سیاست کاری خود ایراد کردند و فرمودند "به خدا سوگند هرگز به اندازه سرسوزنی چیزی را پنهان ندارم و هرگز هیچ نوع دروغی نگویم"؛ آنچه در عرصه سیاست لازم است، شفافیت کامل و پرهیز از دروغ و صداقت کامل است.

وی با بیان معیارها افزود: اگر کاندیدایی خودش یا طرفدارانش به افراد و نهادهای رسمی، فحاشی و اهانت و هتاکی کردند، خودشان را از صلاحیت انداخته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تسلیت شهادت مرزبانان ایران اسلامی در مرز پاکستان، از مسئولین خواست در برابر این دولت، به صرف تذکر اکتفا نکنند.

آیت‌الله عاملی به مناسبت روز پاسدار و روز جانباز با تکریم مقام پاسداری و جانبازی از نقش خطیر پاسداران و جانبازان در اقتدار و استقلال و عزت کشور اسلامی تجلیل کرد.

وی به مناسبت روز معلم اظهار کرد: بهشت و جهنم و پیشرفت و سقوط جامعه در دست نظام تعلیم و تربیتآن جامعه است و قدرت تعلیم و تربیت از تمام قدرت ها بالاتر است و برای رسیدن به یک نظام تعلیم و تربیت آرمانی باید معلّمان و مربیان جامعه از مکانت رفیعی برخوردار باشند و انتظار این است که در مدیریت کشور با برنامه ریزی جامع، عنایت ویژه ای به قشر معلمین صورت بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیلبا تجلیل از مقام کارگر، آنها را از ارکان عزت کشور برشمرد و توجه بیشتر به این قشر را خواستار شد.

آیت‌الله عاملیمیزبانی استان اردبیل نسبت به مسابقات والیبال امیدهای آسیا را که با حضور 10 کشور آسیایی و هزاران تماشاگر و طرفدار برگزار خواهد شد، موقعیت بسیار مهم و بی‌سابقه برای استان اردبیل دانست و از مسئولانی که توانسته‌اند با تلاش مضاعف، امتیاز میزبانی این مسابقه بزرگ را برای استان اردبیل بگیرند، قدردانی کرد.

وی از دولت که هفته گذشته امتیاز بندر خشک را برای اصلان‌دوز تصویب کرد، قدردانیو آن را قدم مهمی در تقویت اقتصاد استان دانست.

امام جمعه اردبیل به مناسبت سرازیر شدن میهمانان خارجی از هفته آینده به استان از عدم ساماندهی محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به شدت انتقاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل آلودگی اطراف اتوبان‌ها و مراکز تفریحی استان با زباله را مورد انتقاد قرار داد و از اهالی خواست در تطهیر محیط‌زیست کوشا باشند.

وی به همین مناسبت تأسیس انجمن دوست داران محیط زیست استان اردبیل را اعلام و از تمام دلسوزان محیط زیست دعوت کرد به عضویت این انجمن درآیند.

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: استان اردبیل به‌جهت قابلیت‌های طبیعی در ایران بی‌نظیر و یک استان استثنایی است و ما باید به عنوان شکر این نعمت در حفظ ثروتهای طبیعی نهایت تلاش را داشته باشیم.

ارسال نظرات