معاون درمان وزارت بهداشت:

رفع کمبود تخت‌های اورژانس مستلزم سرمایه‌گذاری بیشتر است

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به کمبود تخت‌های اورژانس و ICU در کشور گفت: در حال حاضر نیازها در حوزه تخت‌های اورژانس و ICU تأمین نشده که به دلیل عقب ماندگی طولانی این حوزه و مستلزم سرمایه‌گذاری بیشتر است.
کد خبر: ۸۸۵۲۹۴۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت با بیان کمبود تخت‌های اورژانس و ICU در کشور گفت: نیازها در حوزه تخت‌های اورژانس و ICU تأمین نشده که به دلیل عقب ماندگی طولانی این حوزه است و مستلزم سرمایه‌گذاری بیشتر است.

 

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: حدود 50 درصد تعداد تخت‌های ICU در کشور طی 3 سال اخیر افزایش پیدا کرده و این اتفاق بی‌نظیری است که ما از حدود 50 سال پیش که روند تأسیس و بهره برداری از بخش‌های ICU گذشته شاهد آن هستیم.

 

آقاجانی، با بیان اینکه در دولت یازدهم بزرگترین اتفاقات در حوزه بخش های ویژه رقم خورده است متذکر شد: اما لازم است که این حرکت استثنایی در این دولت و دولت‌های آتی ادامه دار باشد.

 

وی ضمن اشاره به اینکه 125 بخش اورژانس جدید بیمارستانی راه اندازی شده یا در حال بازسازی است ادامه داد: این موضوع نشان دهنده توجه دولت به خدمات مراقبتی حاد است.

 

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به نبود متخصص طب اورژانس در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های دولتی گفت: متخصص طب اورژانس در کشور به سرعت روبه افزایش است که برای رسیدن به استاندارهای بین المللی بیش از 2 دهه دیگر باید آموزش داده شود.

 


ارسال نظرات