خبرهای داغ:
برگزاری همایش عقیدتی سیاسی در سپاه در امام زاده سید محمد خمینی شهر
کد خبر: ۸۸۵۲۹۵۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرنگار بسیج از شاهین شهر،به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه،همایش مشترک با حضور کلیه کارکنان نواحی شاهین شهر و میمه و خمینی شهر در آستان امام زاده سید محمد علیه السلام خمینی شهر برگزار شد.

در ابتدای مراسم مسئولان نمایندگی ولی فقیه در نواحی خمینی شهر و شاهین شهر و میمه گزارشی از برنامه های عقیدتی سیاسی در سال گذشته برای حضار ارائه نمودند. در ادامه حجت الاسلام احسانی فر عضو مجمع عالی تحلیل و بررسی سیاسی بسیج با تاکید بر قیام پیامبر اکرم (ص) علیه جهل و لجاجت گفت:وقتی زمینه قیام برای پیامبر اکرم(ص) پیدا شد حضرت بر علیه جهل و لجاجت مردم آن زمان قیام کرد سپس امیر المومنین علیه السلام علیه فساد قیام کرد و در ادامه حضرت ابا عبدالله علیه السلام و بعد حضرت بقیه الله(عج) ان شاء الله قیام خواهند کرد.

وی افزود:بقیه امامان و معصومان از راههای دیگر برای هدایت مردم بهره بردند چون زمینه حکومت و قیام و مبارزه با شمشیر را پیدا نکردند.

حجت الاسلام احسانی فر در ادامه خاطر نشان کرد:هر 4 قیام ذکر شده دارای دو پایه مهم و اساسی بود که شامل تکلیف الهی و پشتیبانی مردم است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اهمیت پشتیبانی و حمایت مردم از حکومت الهی گفت:سابقه تاریخی نشان می دهد که خود هوشیاری مردم امری بی سابقه بوده یعنی مردم یک دفعه خودشان هوشیار نشدند بلکه خواص جامعه،امامان و رهبران جامعه بودند که این هوشیاری را ایجاد کردند،کاری که پیامبر اکرم(ص) در طول 13 سال دوران تبلیغ در شهر مکه و حضرت امیرالمومنین در طول 25 سال انجام دادند.

حجت السلام احسانی فر با تاکید بر هدایت مردم از طریق حکومت اسلامی گفت:حکومت اسلامی به علت اثر و وسعت بالای که دارد عالی ترین زمینه برای هدایت مردم است و در نتیجه همه معصومان علاوه بر کاهش انحراف حکومت طاغوت این هدف بزرگ را دنبال می کردند و در زمان غیبت،فقها این وظیفه را برعهده دارند.همانطور که امام خمینی(ره) در سال 41 شروع به تبیین و گفتمان سازی نمود و به همان سیره اهل بیت(س) شروع به تربیت نیرو نمود و در نهایت در سال 57 به نتیجه رسید.امروز هم مقام معظم رهبری تبیین مبانی انقلاب اسلامی را تکلیف اصلی خواص می دانند

عضو مجمع عالی تحلیل و بررسی سیاسی بسیج  بیان داشت:امروزهدایت مردم به سمت اندیشه های امام و حضرت آقا وظیفه روحانیون و پاسدران است همانگونه که تبیین امام و شاکردان ایشان موجب ایجاد انقلاب شد امروز هم تبیین فرمایشات حضرت آقا موجب حفظ انقلاب می شود.

وی ادامه داد:هنگامی که گفتمان انقلاب اسلامی،گفتمان امام راحل و گفتمان مقام معظم رهبری را در انتخابات تبیین کنیم بدون اینکه نام کسی را بیاوریم مردم خودشان توان تطبیق خواهند داشت و گزینه اصلح را تشخیص می دهند.

در پایان مراسم از نفرات برتر برنامه های عقیدتی سسیاسی دو ناحیه تقدیر و تشکر به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها