نجفی از احتمال بررسی دوباره صلاحیت برخی تأییدشدگان انتخابات شوراها خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۳۰۱۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا نجفی عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان تهران درباره تأیید صلاحیت برخی وابستگان به گروهک‌ها در انتخابات شوراها، گفت: هیئت عالی نظارت استان به اعتراض ردصلاحیت‌شدگان ورود می‌کند. اعضای یک حزب اگر زمانی عضو آن حزب یا گروه بودند که قانونی بوده و براساس سازوکار قانونی شکل گرفته، مانعی برای اشخاص وجود ندارد.

وی افزود: با این حال اگر بعد از غیرقانونی اعلام شدن حزبی توسط مرجع صالحه، اشخاص اصرار بر عضویت در تشکیلات داشته باشند، دراین‌صورت مشمول ماده قانونی می‌شوند و باید صلاحیتشان رد شود.

به گزارش تسنیم،نجفی درباره تأیید صلاحیت برخی اعضای «نهضت آزادی» و محکومان امنیتی گفت: این سؤالی است که باید از هیئت اجرایی پرسید و توضیح دهند. درباره «نهضت آزادی» من مورد خاصی در ذهنم نیست اما اگر موردی باشد باید براساس مرّ قانون در هیئت نظارت رسیدگی شود.

عضو فراکسیون امید درباره امکان ردصلاحیت این افراد، اظهار داشت: هیئت عالی نظارت به اعتراضات و شکایات رد صلاحیت شدگان رسیدگی می‌کند. ما در حال بررسی هستیم که آیا محملی برای اینکه بتوانیم تأییدصلاحیت‌ها را بررسی کنیم وجود دارد یا خیر و هرگاه مشخص شد اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
ارسال نظرات