جانشین فرمانده کل سپاه گفت: تامین امنیت مرزها و دفاع از حریم اسلام و مسلمانان در جبهه مقاومت اسلامی توسط نیروی زمینی سپاه همواره صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۸۵۳۰۶۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنجمین همایش فرماندهان بهداشت و سلامت سپاه با یادآوری رشادت های نیروی زمینی در دوران دفاع مقدس، گفت: تامین امنیت مرزها و دفاع از حریم اسلام و مسلمانان در جبهه مقاومت اسلامی توسط نیروی زمینی سپاه همواره صورت می گیرد.
وی افزود: پزشکانی که در مناطق محروم حضور دارند بدون توقع، مردمی که دسترسی به پزشک ندارند را از مرگ نجات می دهند. دست این پزشکان دست خداست. آن ها آلام و درد را از دوش مردم برداشته و این یکی از صفحه های افتخارات سپاه است.
وی با عنوان این مطلب که توجه به انسانیت مهمترین رکن فرماندهی است و نگاه پزشک تجلی گاه فضیلت های اوست، گفت: یک پزشک هرگونه فکر کند عمل می کند و ما تنها نسبت به تجهیزات و آمادگی نیروها مسؤل نیستیم بلکه نسبت به اعتقاد، آمادگی روح و ذهن نیروها مسئول هستیم. زیرا مسئولیت های یک فرمانده قابل واگذاری نیست و ما آرمان های بزرگی داریم و همواره با دشمنان بسیاری روبرو هستیم. بنابراین برای تحقق اهداف و آرمان های خود نیازمند یک قدرت بزرگ هستیم.
سلامی با بیان اینکه تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با ارتش های دیگر در این است که بعد تجهیزات برخی ارتش ها از ما قوی تر است اما در بعد انسانی ما حرف اصلی را می زنیم، اظهار داشت: انسان‌ها در سپاه اولویت اول بوده و دیگر مسائل در رده های بعدی قرار دارد. نیروی انسانی می تواند معادلات نبرد را به نفع ما تغییر دهد و ما نیز باید تلاش کنیم که تمام ویژگی های یک انسان برای قرار گرفتن در میدان عمل وجود داشته باشد تا اهداف محقق شود.
جانشین فرمانده کل سپاه عنوان داشت: نیروهای مسلح نمی توانند بر انسان های معمولی تکیه کنند به همین جهت اعتقادات نیروها برای ما در کنار سلامت و بهداشت اهمیت بسیاری دارد. همچنین جسم سالم و پیشگیری از بیماری ها بسیار اهمیت داشته و فرماندهان باید به تغذیه نیروها توجه کنند تا گرفتار بیماری نشوند. ما نیز با برنامه درست تغذیه و سلامت جسمی نیروهایی قوی تر از آمریکا و تروریست های تکفیری خواهیم داشت و محیط های پادگان و پروژه ها را به بهترین شکل آماده سازی می کنیم تا آمادگی روانی نیروها تامین شود. بر این اساس فرماندهان نیز باید با زیردستان خود در کنار جدیت و سختگیری خوش اخلاق باشند و تخریب شخصیت نکنند.
وی در پایان گفت: بهداشت محیط و روان نیروهای مسلح مهم است و باید برای آن ها یک محیط آرام ایجاد شود. همچنین فرماندهان ما باید در کنار سربازان در شادی و سختی ها با آن ها شریک باشند و این یک روحیه برای آن ها است. امیرالمؤمنین (ع) اینگونه بوده و رهبر معظم انقلاب نیز در این مورد تاکید کرده اند. در نتیجه ما باید به خانواده و محیط کار و زندگی آن ها توجه بیشتری کرده و با آنها درست رفتار کنیم زیرا ممکن است رفتار آن ها تغییر کند. همچنین اگر در حفظ محیط زیست کوشا باشیم و در رزمایش ها آسیبی به محیط پیرامون نزنیم موفق خواهیم بود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات