مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان:

انسان ,جاده وخودرو به عنوان سه عامل اصلی درتصادفات جاده ای است

همیشه انسان ,جاده وخودرو به عنوان سه عامل اصلی درتصادفات جاده ای معرفی شده است اما برای حصول به یک سفرایمن، مهندسی این سه عامل نقش اصلی رابازی می کند.
کد خبر: ۸۸۵۳۱۰۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان به مناسبت روزملی ایمنی حمل ونقل گفت : موضوع ایمنی در حمل و نقل جاده ای همواره از اهمیت خاصی برخوردار است و آمار تصادفات و میزان خسارت های وارده این موضوع را تائيد می کند.

ایرج دست نشان افزود: همیشه انسان ,جاده وخودرو به عنوان سه عامل اصلی درتصادفات جاده ای معرفی شده است اما برای حصول به یک سفرایمن، مهندسی این سه عامل نقش اصلی رابازی می کند. سرعت ایمن, راه وجاده ایمن و وسیله نقلیه ایمن، سه ضلع مثلث یک سفرایمن هستند.

وی تصریح کرد :ایمنی وارتقا آن یکی از مهترین ا هداف برای رسیدن به حمل ونقل کارآمد است و اگرچه تا رسیدن به آمارتلفات صفردرمحورهای مواصلاتی استان فاصله زیادی داریم و لی کاهش آمارتصادفات درجاده های استان زنجان روند مطلوبی دارد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان ساخت :عامل اصلی 70 درصدتصادفات جاده ای عامل انسانی است براین اساس در اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان برروی فرهنگ سازی توجه ویژه می شود ،اگرچه انجام کارهای فرهنگی زمان براست اما نتایج قطعی وخوبی به دنبال دارد به ویژه آنکه عامل عمده تصادفات درراههای استان تخطی از سرعت مطمئنه است. وصدالبته که بخش دیگری ازدستورکار ما ارتقا ایمنی راهها با توجه به المانهای فیزیکی ازجمله خط کشی ، ارتقا حفاظ ایمن راهها ،تهیه ونصب علایم ایمنی راههای ،ایمن سازی سرگاردریل و....است.

دست نشان افزود: موضوع نقاط حادثه خیز که شامل تعریف و شناسایی، اولویت بندی و رفع آنها ست به عنوان یکی از راهکارهای ارتقاء و بهبود سطح ایمنی شبکه جاده ای مورد توجه اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان قراردارد .استان زنجان دارای 47 نقطه پر تصادف است که از این میزان 7 پروژه با اعتباری حدود 20 میلیارد تومان در حال رفع مشکل می باشد و 28 نقطه دیگر نیز آشکارسازی شده است .درکنار این موارد طرحهای هفت گانه ارتقا ایمنی با جدیت ازسوی این اداره کل پیگیری واجرا می شود . ایمن سازی مدارس حاشیه راهها و فرهنگ سازی دراین زمینه باعث شد تا آمارتلفات دانش آموزان مدارس حاشیه راهها دراستا زنجان به صفربرسد .همچنین طرحهای ارتقاء ایمنی عابرین و سرنشینان،موتورسواران، ادوات کشاورزی و وانت بارها با دنبال می شود .

این مقام مسئول تاکید کرد: استان زنجان دارای 842 /5 هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی معادل 895 / 10 هزار کیلومتر راه همسنگ و با داشتن مجموعه راههایي که بالغ بر 4 هزار و200 كيلومتر آن روستایی و بیش از یک هزارو 600 كيلومتر از آن راههاي برون شهري ازقبیل آزادراه ،بزرگراه و راهای اصلی وفرعی است و ایمنی در راه های استان با فعالیت یک اداره و نهاد امكانپذير نمي باشد ، بلکه همواره همدلی وهمياري دستگاه های اجرایی ذيربط برای تحقق ایمنی راه هاي استان از اهمیت بسزایی برخوردار است ومي طلبد دستگا های ذيربط دراين زمينه همکاری نزدیکی جهت بهبود ونگهداري ازاين سرمايه هاي ملي استان و كشور داشته باشند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار