امام جمعه کاشمر در مراسم تشییع پیکر شهید مرزبان میرجاوه:
امام جمعه کاشمر با اشاره به حادثه اخیر تروریستی در مرز میرجاوه بیان داشت: مجرم اصلی این جنایات آمریکا است.
کد خبر: ۸۸۵۳۱۴۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی در مراسم تشییع شهید حسین طاهریان از شهدای مرزبان میرجاوه در سخنانی با استناد به آیات قرآن کریم اظهار داشت: پیام آیات قرآن برای ما این است که ما باید منتظر وفای به عهدی که با خدا بسته ایم باشیم و عهد ما با خداوند این بوده است که حالا که ما مسلمان شده‌ایم ، یک مسلمان بی خاصیت نباشیم که بگوییم ما فقط نماز خودمان را می‌خوانیم و دیگر به جهاد و شهادت کاری نداریم.
 
وی ادامه داد: ما نمی توانیم بگوییم که به ما چه ربطی دارد که در سوریه عراق چه می گذرد و به ما چه ربطی دارد که آمریکا و عربستان چه می‌کنند چون مؤمن نمی‌تواند این گونه باشد و مؤمن یعنی اینکه وقتی مسلمان شدی باید پای این مسلمانی بایستی چرا که قرآن کریم می‌فرماید «الذین قالو ربناالله ثم استقاموا».
 
طباطبایی افزود: مسلمانی فقط به نماز خواندن و روزه گرفتن نیست چون امروز آن وهابی‌های جاهلی که جوانان ما را برای نوکری کردن آمریکا به شهادت می رسانند هم نماز و قرآن می خوانند اما مسلمانی این نیست که نوکری اجانب را بکنند و در برابر دسیسه ها بی تفاوت باشیم.
 
امام جمعه کاشمر خاطرنشان کرد: مسلمان کسی است که مقاومت می کند و تغییری در عقیده خود نمی دهد و به امام حسین(ع) که به ما درس چگونه زندگی کردن و چگونه مردن را آموخته، اقتدا کرده است.
 
طباطبایی تصریح کرد: شهدا افراد ممتاز و الگو هستند و حجت ما ملت برای اینکه چگونه باید زندگی کنیم این شهدا هستند چرا که این شهید امروز به ما می گوید که ای ملت عزیز، دستتان را به طرف کسی که با دست او خون من ریخته است دراز نکن و به آمریکا و اسراییل و اروپا و کسانی که افراد مزدور وهابی جاهل را در مرزها تحریک می کنند که جوانان بی گناه ما را بکشند اعتماد نکنید.
 
وی گفت: ما مجرم اصلی این جنایات را آمریکا می دانیم و این پیکر مطهر شهید، سند جنایات همان آمریکایی است که از یک طرف به ما چراغ سبز نشان می دهد و دعوت به مذاکره می کند و از طرف دیگر پیکر مطهر جوانان ما که به دست ایادی و مزدوران آمریکا به شهادت می رسند بر روی دست های ما تشییع می شود.

 

  
ارسال نظرات
پر بیننده ها