خبرهای داغ:
رئیس ستاد انتخابات حجت الاسلام رئیسی در همدان عنوان کرد
رئیس ستاد انتخابات حجت الاسلام رئیسی در همدان گفت: بعد از جنگ تلاش دشمن بر این بود که در جامعه دو جناحی و دو قطبی ایجاد کند.
کد خبر: ۸۸۵۳۱۵۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
تلاش دشمن برای دو قطبی کردن جامعه

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، میرزامحمد سلگی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و تبریک روز پاسدار اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون و در دوران دفاع مقدس اعتقاد این است که همه سطوح کشور به خصوص مسئولین باید خادم مردم باشند و با تمام توان و ظرفیت های کشور در راستای نیازمندی‌های جامعه تلاش کنند.

رئیس ستاد انتخابات حجت الاسلام رئیسی در همدان نیازمندی فرهنگی را یکی از مهم‌ترین نیازمندی های کشور دانست و بیان داشت: بر اساس تجربه ای که دارم احساس می کنم دشمن بعد از جنگ دهشت سال دفاع مقدس به نقاط قوت ما پی برده است.

وی با بیان اینکه کشورما دردوران دفاع مقدس با وجود تمام تحریم ها و فشار ها توانست بر دشمن چیره و او را شکست دهد، افزود : مردم با تبعیت از رهبری ویکپارچگی و اعتقاد به وحدت، پشت سر ولایت و رهبری و امام(ره) توانستند همه کمبود ها را پشت سر بگذارند و دشمن را ناکام کنند.

سلگی با بیان اینکه بعد معنوی جنگ مغفول مانده و کمتر به آن پرداخته می شود، گفت : ما با واسطه ایمان و اتکا به خداوند و قدرت معنوی در جنگ پیروز شدیم ولی متاسفانه به این موراد را خوب تحلیل نمی کنند و نگذاشتند که خوب تحلیل کنند و فقط مردم را سرگرم برخی از مسائل سیاسی کردند و نگذاشتند حقایقی که می‌تواند در دنیا در حد خودش اثرگذار باشد با خیال راحت به نسل های اینده منتقل شود .

وی با بیان اینکه دشمن بعد از جنگ و شناخت نقاط قوت به اشکل مختلف وارد می شود، افزود : دشمن سعی دارد وحدت را در جامعه به هم بریزد.

رئیس ستاد انتخابات حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه هدف دشمن از تجاوز به ایران براندازی نظام با پشتیبانی استکبار بود، گفت : استراتژی آنها این بود که بعد از سه روز به تهران برسد و کشور را در دست گیرد چرا که محاسبات او یک محاسبه مادی بود نه معنوی و نمی دانست مقابلش قدرت ایمان، اخلاص و پشتیبانی مردم از امام و رهبری وجود داشت و با دست خالی نیز می‌توانند پیروز نبرد باشند.

وی با بیان اینکه دشمن بعد از جنگ با شناخت نقاط قوت به اشکل مختلف وارد جنگ می شود، افزود : کاری که دشمن می کند شبیه قتل عام فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و غارت فرهنگی است.

سلگی افزود: ما در بسیاری از اوقات غصه این را می خوریم که چطور شد بعد از جنگ دشمن تلاشش بر این بود که در جامعه در ابتدا دو جناحی، در مرحله بعد، دو قطبی و سپس اصول‌گرایی و اصلاح طلبی ایجاد کند؟

وی با عنوان اینکه نباید در جامعه واژه های اصلاح طلب و اصول گرایی به کار برد، اضافه کرد : این واژه ها از کجا آمده اند ؟ چرا باید جریان اصلاح طلبی و اصول گرایی ایجاد شود ؟ اصلاح امور مردم وظیفه همه است که این از خصوصیات دوران دفاع مقدس و خصوصیات شهدا و رزمندگان است.

رئیس ستاد انتخابات حجت الاسلام رئیسی در همدان با بیان اینکه یک رزمنده و انسان معتقد به انقلاب، نظام و اسلام و کشور است تاسر حد جان خود را در معرض خطر قرار می دهد، ابراز داشت : آیا این امر خارج از اصلاح گری است ؟ این در راستای امور جامعه است.

* تلقی کردن مذاکرات به آفتاب و مهتاب عین سادگی است

وی با تاکید بر تفهیم و تعمل واژه اصلاح طلبی در جامعه افزود : امام حسین(ع) برای اصلاح دین جدش قیام کرد و اصل انقلاب و تلاش امام(ره) با تحمل آن همه سختی ها که منجر به پیروزی انقلاب شد به خاطر اصلاح جامعه بود.

سلگی با عنوان اینکه افراد متدین می توانند مفهوم اصلاح طلبی را بفهمند، دشمن را در پشت صحنه این واژه و کلمات دانست و بیان داشت : این واژه در عمل در راستای تضعیف نیروهای ارزشی است.

وی ادامه داد: اگر عمیق تر به آن بنگریم و با رسانه های بیگانه آن را بررسی کنیم متوجه می شویم که منظور از این واژه تضعیف رهبری، ولایت فقیه و برداشتن این اصل است.

رئیس ستاد انتخابات حجت الاسلام رئیسی در همدان با بیان اینکه معتقد به اصلاح‌طلبی واقعی هستم نه اصلاحات مطابق میل دشمن گفت: ما با اصلاح‌طلبانی که زمانی با آنها هم سنگر بودیم و در دایره نظام مقدس جمهوری اسلامی و موافق آرمان‌های آن هستند، مخالف نیستیم.

وی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا که «سعی ام در کشور ایران بر این است که با ظرافت تمام از کشوری حمایت کنم تا جریان مخالف آن حساسیت پیدا کند»، گفت : باید این سخنان را مورد بررسی قرار داد که چرا آمریکایی که به گفته امام راحل شیطان بزرگ لقب گرفت باید از جریانی در کشور ما حمایت کند و به چه دلیل صهیونیست‌های خونخوار و جهانخوار از جریانی در کشور ما تعریف و تمجید می‌کنند؟

سلگی در همین خصوص با بیان اینکه دست آمریکایی‌ها بر خون جوانان اسلام آلوده است، اضافه کرد: چرا دشمن به اشکال مختلف از گزینه های روی میز صحبت می کند ودر این زمان انتخابات تهدید‌ها و تحریم‌ها را تعطیل کرده و به بعد از انتخابات موکول کرده است؟ به اظهار همین دشمنان دلیل آن این است که می خواهند در این انتخابات پیروز شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای با بیان اینکه تلقی کردن مذاکرات به آفتاب و مهتاب عین سادگی است، گفت : دشمن حقی ندارد در مورد شتاب علمی جوانان کشور صحبت و نظر دهد.

رئیس ستاد انتخابات حجت الاسلام رئیسی در همدان با اشاره به فرمایشات امام راحل با تاکید بر اینکه هرگاه مسئولین مسیر را اشتباه رفتند باید در مقابل آنها ایستاد، تصریح کرد : در مذاکرات بر سر موجودی خود مذاکره کردیم چراکه هم پولی که بلوکه شده بود و هم پیشرفت هسته ای علمی متعلق به ایران بود، این را چطور می شود توجیه کرد ؟ می گویند مذاکرات برد – برد بوده در حالی که هیچ فایده ای برای مردم نداشت.

وی در واکنش به اظهارات دولتمردان که آب خوردن ما هم به برجام بستگی دارد، گفت : آب نعمت خداست چه ربطی به مذاکرات شما دارد ؟ برای آمریکا اگر موضوع موشک تمام شود تا فشنگ جلو می‌آیند!

سلگی با عنوان اینکه دشمن نمی خواهد ما قدرتی داشته باشیم، افزود : به اشکال مختلف آسمان ، ریسمان می بافند که مذاکرات به نفع کشور بود اما هیچ یک از اینها قابل قبول نیست.

* انتقاد ما از دولت در راستای تقویت آن است

وی با اشاره به اینکه دشمن همواره با تردید جلو می‌آید، عنوان کرد: اگر دشمن بدعهدی کرده یا در مذاکرات موفق نبودیم باید از ملت عذرخواهی کنیم نه اینکه به گونه ای رفتار کنیم که این چنین نبوده؛ چراکه تغییری در روند رفع مشکل مردم به خاطر برداشتن تحریم ها ایجاد نشده و اشتغالی به وجود نیامده است.

رئیس ستاد انتخابات حجت الاسلام رئیسی در همدان با تاکید بر اینکه انتقاد ما از دولت در راستای تقویت آن است نه تخریب، تصریح کرد : این دولت ، دولت ماست و دولت اسرائیل و آمریکا نیست.

وی در ادامه سخنانش با انتقاد از وضعیت اشتغال جوانان، با عنوان اینکه جامعه ایثار‌گری 2 هزار و 600 الی 3 هزار نفر بیکار دارد، ابراز داشت : این در حالی است که جامعه ایثارگر تنها نیم درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و اگر در سطح کلی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که مشکلات جامعه بسیار است و این واقعیتی است که تمام ملت آن را لمس کردند.

سلگی عدالت را به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در حفظ و حراست از کشور معرفی کرد و بیان داشت : حقوق‌های نجومی نشانی از بی عدالتی در کشور است؛ اینکه حقوق شخصی بیش از 240 میلیون تومان باشد عادلانه نیست.

وی با اشاره به قشر کارگر و اقشار مختلف جامعه عنوان کرد : این قشر با مسائل و مشکلات جدی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

* انتخابات در کشور باید از جنس فرهنگی باشد

رئیس ستاد انتخابات حجت الاسلام رئیسی در همدان با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح بیان داشت : باید دنبال ساز و کار بود و به دنبال کاندیدایی باشیم که نسبت به بقیه اصلح‌تر، با ایمان تر و باصداقت تر است .

وی انتخابات را عرصه فرهنگی دانست و عنوان کرد : ما چپ و راست نداریم بلکه همگی مسلمان هستیم و باید مراقب باشیم که دشمن به ما خط ندهد چرا که به دنبال ایجاد دو قطبی در جامعه است بنابریان باید هوشیار باشیم و با وحدت و یکپارچگی نقشه‌های آنها را ناکام بگذاریم.

سلگی با بیان اینکه انتخابات در کشور باید از جنس فرهنگی باشد، افزود : ما با عناصری که رگه نفاق دارند و تلاش آنها برای ریشه‌کن کردن کشور است کاری نداریم چراکه این افراد به دنبال دوقطبی کردن جامعه هستند.

سلگی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ساختار ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در همدان با بیان اینکه ستاد‌های انتخاباتی دارای سبک و سیاق قانونی هستند، گفت : ستاد مرکزی و اصلی در تهران دایر شده و درهر استانی یک ستاد مرکزی و در هر شهرستان یک ستاد اصلی تشکیل می‌شود که هر ستاد می‌تواند، ستاد مردمی زیر پوشش خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه در استان همدان ستاد مرکزی و ستادهای شهرستانی شکل گرفته و مابقی در شرف تشکیل است در خصوص هزینه های ستاد تصریح کرد : تاکنون یک ریال دریافت نکرده‌ایم ولی قرار بر این است در سطح کشور برای هر ستاد مرکزی در استان مبلغ 10 میلیون تومان هزینه پرداخت کنند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات