خبرگزاری بسیج: همزمان با اعیاد شعبانیه، از پاسداران نمونه معاونت های مختلف سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، جانبازان و خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۸۸۵۳۱۶۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ آئین تجلیل از پاسداران نمونه سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، مسئول دفتر تأیید شرعی ضوابط و مقررات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مختار نظری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع)، در ستاد فرماندهی این سپاه برگزار شد.

  سردار علی نصیری، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) در این مراسم سپاه پاسداران را فرزند انقلاب اسلامی دانست که در دوران انقلاب همواره رسالت ها و وظایف سنگینی بر دوش داشته که این نهاد را به نهادی مهم و تاثیرگذار تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه وظایف و رسالت های سپاه پاسداران با توجه به مقتضیات مکانی و زمانی همواره متفاوت و متنوع بوده است افزود: امروز سپاه پاسداران مجموعه ای از وظایف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در مسیر خدمت به نظام اسلامی بر عهده دارد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار شهرستان های استان تهران را از جمله اقدامات مهم سپاه سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب خط مقدم جبهه امروز کشور را اقتصادی تعریف کردند این نهاد به طور جدی به مقوله فعالیت های اقتصادی ورود کرده است.

وی ایجاد صنایع تبدیلی و کمک به ایجاد کارگاه های زودبازده و کوچک اقتصادی را از دیگر اقدامات حضرت سیدالشهدا(ع) برای رونق تولید و ایجاد اشتغال دانست. همچنین ایجاد کلینیک رفع مشکلات و موانع بخش های صنعتی و برنامه ریزی مجموعه های مهندسی سپاه سیدالشهدا(ع) در این زمینه از دیگر اقدامات برای تحقق شعار سال بوده است که برای ارائه تسهیلات به واحدهای واجد شرایط با مجموعه های سپاه، بسیج و برخی بانک ها هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

نصیری فعالیت در زمینه مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی را از جمله رسالت های سپاه پاسداران ذکر کرد و افزود: برنامه ریزی برای مقابله با مسائل فرهنگی و اجتماعی آسیب زا همواره در دستور کار قرار دارد.

 

ارسال نظرات