امید زندگانی در گفت‌وگو با «بسیج»:

آرامش و آسایشمان را مدیون مرزبانان غیور هستیم/ حاج قاسم سلیمانی قهرمان و الگوی جوانان کشور است

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان گفت: ما آرامش و آسایش خودمان را با حضور غیور مردان مرزبانی در مرزها داریم و باید برای آن ها جبران کنیم.
کد خبر: ۸۸۵۳۱۷۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
امید زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به شهادت 9 تن از مرزبانان کشور در میرجاوه گفت: وقتی یک اتفاق ملی در کشور می افتد، خیلی از مسائل دیگر که در خاطره هستند، که برای یک بار دیگر زنده می شوند، بنده از یکی از دوستتانم یک موضوعی در خصوص مرزبانان کشورمان شندیده بودم که برای شما نقل میکنمف این موضوع شدیدا بنده را متاثر کرد. برای بار زنده می شوند. بنده یک موضوع عجیب تری را بعد از این ماجرا شنیدم که خیلی بنده را متاثر کرد. 

وی در ادامه افزود: یکی از دوستان برای من تعریف کرده بود که یک سرباز پس از دو سال خدمت سربازی خود در مناطق مرزی مانده بود و به منزل خودش باز نمی گشت و حدودا یک یا دوسال بیشتر در آن محل خدمت خودش مانده بود، بعد از این ماجرا به او می گویند چرا برنمیگردی، سرباز به آن ها میگوید، ما در مرزها نیرو کمی برای مرزبانی داریم و من مانده تا از مرزها دفاع کنم و به این هم افخار می کنم.

زندگانی اظهار داشت: این جوانان و عزیزان که به تازگی برای حفاظت و آسایش ما در مناطق مرزی به شهادت رسیده اند، متعلق به همه ایران هستند و افتخار ما هستند، ما با هیچ کشوری جنگ نداریم ولی این جوانان برای انجام خدمت مقدس سربازی به مرزهای ایران رفته اند و به شهادت رسیده اند.

بازیگر سینما و تلویزیون یاد آورشد: این نشان می دهد یک ایرانی هرکجا این کشور که باشد از هر قومی باشد، داوطلبانه از مرزها حفاظت می کند، و در شرایط سخت، دور از خانواده دور از امکانات در شرایط بدی آب و هوایی برای دفاع از وطنش در مرزها حضور پیدا  می کند، کسانی که با وجود این همه اتفاقات خطرات و مشکلات در مناطق مرزی ما می مانند و از مرزها صیانت می کنند به نظر من باید اسم آنان را شهدای زنده گذاشت.

وی با بیان این که طبیعتا وقتی دشمن از مرزهای کشور عبور کند، برایش کاری ندارد که تا پایتخت بیاید، گفت: در واقع مرزهای کشور خط مقدم حفاظت از کشور هستند، بنده جا داره همین جا از مدافعان حرم و اللخصوص سردار سلیمانی هم تشکر کنم که برای دفاع از حریم حرم اهل بیت به خارج از کشور رفته اند و هم از حریم حرم دفاع می کنند و هم مانع از حضور دشمن در مرزهای کشور ما شده اند.

این هنر پیشه کشورمان خاطر نشان کرد: بنده حاج قاسم سلمانی را در دفاع از حریم اهل بین شناخته ام شناخت من نسبت به این بزرگوار زمانی شکل گرفت که دفاع از حرم راهی حاج از کشور شدند، از آنجا یواش یواش اسم حاج قاسم مثل یک گل شکفته شد، بنده در یک مراسمی با ایشان روبرو شدم، انرژی و اعتقاد ذاتی ایشان در منطق نمی گنجد حاج قاسم یکی از قهرمانانی است که خدا انتخاب کرده که در کشور ما دنباله روهای زیادی داشته باشد و الگوی بسیار سالمی جوانان کشورمان باشد.

زندگانی در پایان خاطر نشان کرد: اگر این رشادت ها ارزش گزاری نشود برای آن ها کار فرهنگی نشود و به آن ها توجه ویژه نشود، واقعا کم لطفی کرده ایم ما آرامش و آسایش خودمان را با حضور این غیور مردان در مرزها داریم و باید برای آن ها جبران کنیم، باید این اتفاق بیوفتد که منم بتوانم داوطلب شوم و ماهی یک بار برای دفاع از مرزها به مناطق مرزی برویم تا از نزدیک با مصائب کار این مردان بزرگ آشنا شویم و قدر آن ها را بدانیم. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار