جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد و انجمن بخش های تابعه با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل و معاون فرماندار این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۳۲۳۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، معاون فرماندار شهرستان پارس آباد در این جلسه، مشارکت ارگانهای اجرائی و فرهنگی شهرستان پارس آباد در جشنواره کتابخوانی رضوی را اعلام نموده و خاطرنشان ساخت: مردم شهرستان پارس آباد ضمن مشارکت در برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای نشان داده اند که فرهنگ کتابخوانی از اهمیت خاصی در نزد آنان برخوردار است.

وی، مشارکت همه شهرداریهای این شهرستان در تبلیغات محیطی برا جلب مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی را یادآور شده و افزود: در همین خصوص، جلسات کارشناسی مشترکی برگزار خواهد شد.

عدالت حاجی پور ، همچنین پرداخت معوقات نیم درصد از درآمدهای شهرداری را خواستار شده و اظهار داشت: این نیم درصد، طبق نص صریح قانون، حق کتابخانه های عمومی بوده و لذا باید به اجرا درآید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه، با تأکید بر لزوم اجرای قانون پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها، نیم درصد را تنها منبع تأمین هزینه های جاری کتابخانه ها دانسته و گفت: اجرای برنامه های کتابخانه ای و فرهنگی و توسعه کیفی برنامه ها، از محل پرداخت این نیم درصدها میسر می شود.

رباب عزیزخانی، ارتقای سطح آگاهی های عمومی و توسعه فرهنگی استان را از اهداف کتابخانه های عمومی برشمرده و افزود: کتابخوانی موجب افزایش آگاهی و رشد فرهنگ شهرنشینی شده و در نتیجه کاهش معضلات شهری را در پی خواهد داشت که همین مهم، باعث خواهد شد از بار مشکلات شهرداری نیز کاسته شود.

وی، از کتابداران بعنوان طلایه داران حوزه ترویج فرهنگ مطالعه نام برده و تصریح کرد: کتابخانه های عمومی آمادگی دارد در جهت ارتقای سطح مطالعه افراد، برنامه های کتابخانه ای متنوعی را به صورت مشترک با ارگانهای دیگر برگزار کند.

این مسئول، در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار تخصیص اعتبارات مناسب دولتی جهت تکمیل کتابخانه مرکزی پارس آباد شده و گفت: وضعیت فعلی این پروژه، در شأن مردم فرهنگ دوست پارس آباد نبوده و لذا حمایت فرماندار محترم را جهت تکمیل در سالجاری می طلبد.

قابل ذکر است که در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام پورمحمد رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد گزارشی در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی و فعالیت های انجام شده در کتابخانه های عمومی ارائه نمودند.

ارسال نظرات