خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه باغملک در جلسه شورای اداری ؛
سرگرد احمدی فرمانده سپاه ناحیه باغملک در جلسه شورای اداری باغملک که با حضور استاندار خوزستان در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد، به مسائل امنیتی موجود در شهرستان اشاره و عنوان کرد: با وجود تلاش های شورای تامین از زمان فرماندار قبلی تاکنون وضعیت امنیتی شهرستان مطلوب است ولی برخی موارد ممکن است در صورت عدم رسیدگی مناسب باعث ایجاد مشکلاتی شود.
کد خبر: ۸۸۵۳۲۵۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

سرگرد احمدی فرمانده سپاه ناحیه باغملک در جلسه شورای اداری باغملک که با حضور استاندار خوزستان در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد، به مسائل امنیتی موجود در شهرستان اشاره و عنوان کرد: با وجود تلاش های شورای تامین از زمان فرماندار قبلی تاکنون  وضعیت امنیتی شهرستان مطلوب است ولی برخی موارد ممکن است در صورت عدم رسیدگی مناسب باعث ایجاد مشکلاتی شود.

وی مشکل آب شرب در مناطق شهری و روستایی را یکی از علل اصلی مشکلات و ریشه ناامنی ها و درگیریهای احتمالی دانست و افزود:درشهرستان ذخایرسطحی و زیرسطحی خیلی خوبی وجود دارد برطرف شدن مشکل آب کشاورزی نیاز به کانال کشی و زهکشی این آب ها دارد.

فرمانده  سپاه ناحیه باغملک ادامه داد: برداشت آب استان همجوار از رودخانه علاء، اگر مورد رسیدگی قرار نگیرد می تواند به معضل بزرگ امنیتی در شهرستان باغملک تبدیل شود و همچنین پیش بینی می شود با شروع فصل گرما مشکلات بخش آب حادتر شود .

وی با بیان اینکه  اختلافات ملکی شخصی و عدم وجود کار کارشناسی صحیح در طرح های جامع و هادی از دیگر مسایلی است که در سطح شهرستان با آن مواجه ایم عنوان کرد: شهرستان باغملک در طرح جامع و هادی مشکل دارد و بعضا باعث ایجاد نارضایتی و حتی درگیریهای شده است، لذا از استاندار خوزستان انتظار می رود از طریق شورای عالی شهرسازی و معماری این موضوع را پیگیری کنند.

فرمانده ناحیه سپاه پاسداران شهرستان باغملک خطاب به استاندار خوزستان گفت: ریشه مشکلات امنیتی در فقر ومحرومیت است و بدون حل آن ها و توجه به آن ها، این معضلات رفع نخواهند شد و اختلاف قومی و درگیری بخشی که دوسال شهرستان گریبان گیر آن بوده، تنها در یک روستای کوچک در یک نقطه خاص درباغملک اتفاق افتاد و خدمات رسانی و کارعمده را در این ناحیه از شهرستان نباید تحت شعاع قرار گیرد.

وی افزود: شهرستان باغملک هیچ گونه مشکلی امنیتی در سایر نقاط شهرستان ندارد و این نباید بهانه ای برای عدم ارائه خدمات به مردم شود

وی با بیان اینکه جمعیت درسال ۱۳۸۵، ۱۰۳ هزار نفر بوده و در سال ۱۳۹۰ با رشد ۱.۲۹ به ۱۰۷ هزار نفر رسیده، گفت: در سرشماری ۱۳۹۵ جمعیت به ۱۰۵ هزار نفر کاهش یافته و این زنگ خطری است که عمده ی دلیل آن مهاجرت بر اثر نبود امکانات است.

سرگرد شاپور احمدی بیان کرد: مشکلات فرهنگی عدیده ای از جمله عدم آنتن دهی در این شهرستان وجود دارد که پیگیری های زیادی صورت گرفت و علت آن کمبود اعتبارات و امکانات عنوان شده است و در این خصوص بررسی ویژه ای شود چرا که تلاش های دلسوزان فرهنگی در بحث مقابله با جنگ نرم دشمن با توجه به این امر خنثی خواهد شد.

سرگرد احمدی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث گردشگری ظرفیت های خوبی در شهرستان وجود دارد، افزود: متاسفانه بعداز ۳۸ سال که از عمر انقلاب می گذرد و با وجود تمام زحمت هایی که دولت های مختلف کشیدند، در این بخش طرح های قابل قبول وچشم گیری پیاده نشده و با اینکه پیوست فرهنگی ندارد. درمنطقه گردشگری مال آقا طرح گردشگری پیش بینی شده ولی پیوست فرهنگی ندارد و مردم شهرستان، مردمی متدین هستند و نمی توانند به قیمت توسعه اقتصادی، هر پدیده ی ضد فرهنگی را در این مکان های گردشگری تحمل کنند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران و مجموعه بسیج شهرستان آمادگی کامل دارد در صورت حمایت و پشتیبانی دولت در زمینه رفع محرومیت از منطقه تلاشی جهادی و همه جانبه را شروع کند گفت این نوع سفرها که استاندار خوزستان بهمراه مدیران استان به شهرستان باغملک می آیند در سایر ماه های سال هم انجام شود مصوبات این جلسه هم بصورت جدی از طرف فرماندار و شورای اداری شهرستان مطالبه شود و اصحاب رسانه ها مصوبات را پیگیری کند.

 

فرمانده سپاه ناحیه باغملک در پایان  بااشاره به مقام شامخ شهدای انقلاب وشهدای مدافع حرم، بیان کرد:شهرستان باغملک شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده است و زمانی که جمعیت این شهرستان ۳۰ هزار نفر بوده ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و همچنین با جمعیت ۱۰۵ هزار نفری ۶ شهید مدافع حرام تقدیم کشور کرده است. لذا این فقر و محرومیت زیبنده این مردم انقلابی نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها