گفتگوی بسیج با علمای شیعه و سنی؛

وحدتی که گسستنی نیست/ خون شهدا وحدت را محکمتر از قبل می کند

بسیاری از مسئولین، علما، سران طوایف و اقشار مختلف مردم در سیستان و بلوچستان اقدام تروریست های کوردل در به شهادت رساندن ۱۰ مرزبان غیور را به شدت محکوم کردن
کد خبر: ۸۸۵۳۲۷۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان  وحدت موضوعی است که همواره در طول تاریخ تفاسیر متفاوتی از آن ارائه شده است اما نکته جالب توجه این است که هر وقت این موضوع در جامعه ای حاکم شده است آن جامعه به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کرده است.

جدای از این در دین اسلام همواره بر وحدت و یکپارچگی مسلمین تاکید شده است «وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعًا» همه با هم به حبل الهی تمسک جوید و با هم باشید.

اما متاسفانه با وجود این همه تاکید دین اسلام باز هم شاهد این هستیم که امروزه عده ای به نام اسلام بر طبل تفرقه می کوبند و نتیجه آن هم همین است که امروز در جهان اسلام شاهد آن هستیم.

در واقع وحدت یعنی تکیه بر مشترکات و دوری از تفرقه و این موضوعی است که سال های طولانی در استان سیستان و بلوچستان به خوبی مشاهده می شود.

به عنوان مثال ایران اسلامی که رنگین کمانی از اقوام و مذاهب مختلف است در سایه وحدت و یکدلی و پیروی از ولایت فقیه توانست در مقابل رژیم ستم شاهی به پیروزی برسد و بعد از آن هم در سایه همین وحدت بود که در ۸ سال دفاع مقدس در مقابل تجاوز رژیم بعث مقاومت کرد.

سیستان و بلوچستان همواره پایتخت وحدت ایران اسلامی بوده و برادران مسلمان این دیار همیشه دوشادوش هم برای اعتلا و سربلندی اسلام و ایران از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده اند.

سیستان و بلوچستان همواره پایتخت وحدت ایران اسلامی بوده و برادران مسلمان این دیار همیشه دوشادوش هم برای اعتلا و سربلندی اسلام و ایران از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده اند

البته همیشه در این میان عده ای از ایادی استکبار جهانی و مزدوران دست نشانده سعی دارند تا این وحدت را مخدوش کنند که خوشبختانه هیچ وقت هم موفق نبودند.

به عنوان مثال در حادثه اخیر که منجر به شهادت ۱۰ نفر از مرزبانان غیور و دلاور ایران اسلامی در منطقه میرجاوه شد بازهم این موضوع به وضوح مشاهده شد.

زیرا این اتفاقی در حالی رخ داد که چند روز بیشتر از مراسم ها و جشن های پرشکوه مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) نگذشته بود و همه دنیا وحدت و برادری شیعه و سنی را در سیستان و بلوچستان به وضوح دیده بودند.

اما باید به این نکته تاکید کنیم که این وحدت آنچنان محکم و اصولی است که با این تحرکات کور و ددمنشانه هیچ خدشه ای بر آن وارد نمی شود.

پیرو این اقدام اقشار مختلف مردم در استان سیستان و بلوچستان خصوصا علمای شیعه و سنی و سران طوایف به شدت این حرکت را محکوم کردند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج  اظهار داشت: همواره این شهدا بودند که عزت، شکوه و سربلندی را برای ملت ما به ارمغان آوردند و وظیفه همه این است از این دستاوردها به خوبی محافظت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: ادامه دادن راه شهیدان یک توفیق الهی است و باید این راه را با طراوت و زیبایی ادامه دهیم چون راه حضرت زینب کبری (س) است

وی با بیان اینکه شهدا با نثار خون پاک خود در مسیر اعتلای نظام اسلامی گام برداشته و با پایمردی و ایثارگری از آرمان ها و اهداف مقدس آن پاسداری کردند، افزود: به برکت خون پاک شهدا امنیت و آرامش پایدار بر کشور حاکم است.

وی خاطر نشان کرد: مردم ما مردمی ولایی و دل باخته نظام اسلامی هستند و در مراسم تشیع پیکر شهدای مرزبانی، نمونه ای از این حضور با شکوه شیعه و سنی مشاهده شد.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: مردم استان سیستان و بلوچستان همواره با وحدت و برادری در مقابل دشمنان نشان داده اند که با این دشمنی ها صحنه را خالی نمی کنند.

مولوی عبدالحمید اقدام تروریستی علیه مرزبانان کشور را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز طی پیامی اقدام تروریستی علیه مرزبانان را در نقطه‌ صفر مرزی میرجاوه که منجر به شهادت جمعی از آنان شد، محکوم کرد.

در این پیام آمده است: باری دیگر دست استکبار جهانی از آستین گروهک ‌های تروریستی بیرون آمد و در اقدامی ناجوانمردانه، چند نفر از مرزبانان عزیز و فداکار کشورمان را به شهادت رساندند.

در ادامه این پیام آمده است: در شرایطی که ملت ایران و مردم استان سیستان و بلوچستان خود را برای انتخابات و شرکت در تعیین سرنوشت کشور آماده می‌ کنند، چنین اقداماتی برای مردم شریف استان غیرقابل تحمل است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینجانب با محکوم کردن شدید این اقدام تروریستی، حادثه غم‌انگیز و دلخراش شهادت شماری از جان‌ برکفان مرزبانی را محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده‌ شهدا و مسئولان عزیز تسلیت عرض کرده و علو درجات برای شهدا و اجر و صبر برای بازماندگان را از بارگاه الهی مسئلت دارم.

اما موضوع به همین جا ختم نمی شود زیرا علاوه بر بزرگان دینی استان بسیار از بزرگان طوایف واقوام  نیز این حرکت را محکوم کردند تا به تروریست ها و اربانشان نشان دهند مه وحدت امروز ایران اسلامی پایگاه مستحکم مردمی دارد.

انزجار طایفه ریگی از مزدوران  تکفیری

بشیر احمد ریگی در گفت و گو با خبرنگار بسیج  اظهار داشت: اینجانب حرکت شنیع و نابخردانه و غیر انسانی گروهک معاند در به شهادت رساندن جمعی از پرسنل جان برکف هنگ مرزی میرجاوه راکه موجبات تأثر وتألم شدید ملت شریف ایران را فراهم آورد، محکوم می کنم.

سرطایفه ریگی افزود: همچنین نفرت و انزجار قلبی خود به همراه کل تیره های طایفه ریگی را از عوامل منفور استکبار و هم پیمانان داخلی وخارجی آنان، گروهک های تکفیری و تروریستی و سوداگران مرگ که به انحاء مختلف درصدد شکاف و افتراق در صفوف ملت بیدار ایران می باشد را اعلام می دارم.

وی با اشاره به اعلام آمادگی طایفه ریگی در مبارزه بی امان با این جرثومه های فساد وتباهی افزود: از خداوند متعال علو درجات را برای آن شهدای گلکون کفن و سربلندی و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و صحت و سلامتی توأم با عزت برای زعیم عالی قدر حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) را از حضرت احدیت مسئلت دارم.

دشمنان باید بدانند در این کشور و این استان نمی توانند ناامنی ایجاد کنند

مولوی سید محمد درتکیده در گفت و گو با خبرنگار ما  اظهار داشت: با توجه به اینکه همه برنامه های دشمن در سال های پس از پیروزی انقلاب برای مقابله با نظام اسلامی شکست خورده آنها سعی دارند تا با این اقدامات کورکورانه مقداری خود نمایی کنند.

وی افزود: دشمنان باید بدانند در این کشور و این استان نمی توانند ناامنی ایجاد کنند زیرا ما خواهان امنیت بوده و ناامنی را نمی پذیریم.

وی گفت: در هیچ دین و مذهبی چنین اقداماتی پذیرفته نیست و تروریست ها بدانند که متعلق به هیچ دین و مذهبی نیستند.

مولوی اهل سنت چابهار تاکید کرد: قطعا جریان های تروریستی متعلق به اسلام نیستند بلکه از سوی استکبار جهانی و دشمنان اسلام تشکیل و تقویت شده اند.

وی خاطرنشان کرد: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همچون همیشه در کنار مسئولین از مرزهای کشور در مقابل تهاجمات مختلف دفاع می کنند.

البته علاوه بر این موارد، بسیاری دیگر از مسئولین، علما، سران طوایف و اقشار مختلف مردم در بیانیه ها و اظهار نظرات خود این حرکت تروریستی را به شدت محکوم کردند و به همه دنیا نشان دادند که بی دلیل نیست که سیستان و بلوچستان را پایتخت وحدت ایران اسلامی می نامند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار