رئیس اداره آموزش و پرورش آذرشهر:

شهید مطهری معلم انقلاب/ بسیج فرهنگیان نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارد

رئیس اداره آموزش و پرورش آذرشهر با اشاره به شخصیت والای شهید مطهری گفت: شهید مطهری معلم انقلاب بود و افتخارم این است که با شهید مطهری شناخته شوم.
کد خبر: ۸۸۵۳۳۱۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

عباسقلی دواتگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در اسلام و اینکه خود خداوند نخستین معلم انسان هاست گفت: هفته معلم بزرگداشت شخص نیست بزرگداشت مقام تعلیم و تعلم و علم است.

وی معلمان را جزو معتمدترین افراد جامعه خواند و اظهار داشت: علت اعتماد مردم به معلمان، صفا، صمیمیت و بی آلایشی این قشر است.

دواتگر با اشاره به اهمیت ارتباط بین دانش آموز و معلم در مدرسه و شرایط سنی دانش آموزان، معلمان را جزو موثرترین افراد در اعمال و رفتار دانش آموزان دانست که در برخی مواقع از پدر و مادر نیز تاثیر آن ها بیشتر است.

وی تاثیرپذیری بیشتر معلم در دانش آموزان را عامل بودن خود معلم عنوان و بیان کرد: طبق روایات هر فردی بخواهد سخنش اثری داشته باشد باید نخست خود، به آن سخن عامل باشد و سپس دیگران را امر به آن کار کند.

دواتگر با اشاره به دیدگاه اسلام مبنی بر اینکه هر کس یک نفر را زنده کند، همه انسان ها را زنده کرده است، اضافه کرد: منظور از زنده کردن شامل زنده کردن روح نیز هست و معلم نیز با انجام وظایف تربیتی خود در کنار وظایف علمی این وظیفه خطیر را انجام می دهد.

وی در ادامه فضای مجازی را بستر مناسبی برای پیشرفت دانش آموزان و معلمان دانست و گفت: فضای مجازی در زندگی امروز ما قابل حذف نیست و معلم باید این تهدید را به فرصت تبدیل و از تجربه و تخصص دیگران در این زمینه استفاده کند.

رئیس آموزش و پرورش آذرشهر نقش بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان را در تعلیم و تربیت مهم دانست و اظهار کرد: اگر بخواهیم بسیجی واقعی و فردی تاثیرگذار باشیم باید به فرامین و توصیه های امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب عامل باشیم.

 
دواتگر در ادامه با اشاره به فرمایشات امام راحل(ره) و رهبر انقلاب مبنی بر همیشه در صحنه بودن بسیج ادامه داد: اگر به توصیه های ولایت عامل باشیم همچون چراغی خواهیم بود که در ظلمات جامعه نقش راهنما را ایفا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تجلیل از معلمان نباید منحصر هفته و روز معلم خلاصه شود تاکید کرد: ما همیشه باید مقام معلم را گرامی بداریم ولی هفته معلم فرصت مغتنمی است تا برنامه هایی همچون تجلیل از معلمان بازنشسته و نمونه، دیدار با خانواده معلمان شهید و ... را در آن اجرا خواهیم کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها