رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:۷۵ پایگاه سلامت و ۳۷ مرکز خدمات جامع سلامت در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است
کد خبر: ۸۸۵۳۳۵۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان محمد رضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امروز(6 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: خدمات بهداشتی و درمانی دولت در بین مردم زاهدان امید ایجاد کرده است.

وی افزود: دولت پیام رهبری که گفته بودند کسی که در خانواده مریض دارد آن خانواده جزء رنج مریض داری، رنج دیگری نداشته باشد؛ به خوبی این دغدغه رهبری با اجرایی کردن طرح تحول سلامت دنبال می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: طرح تحول سلامت حمایت مالی از بیماران و دردمندان، عدالت در ارائه خدمات سلامت و کیفیت ارتقای سلامت را دنبال می کند.

میری گفت: با اجرایی شدن طرح تحول سلامت هزینه های درمانی بیماران سرطانی، خاص، زایمان و صعب العلاج رایگان شده و همچنین فرانشیز از 37 درصد برای روستائیان به 3 درصد و برای شهرنشینان به 6 درصد کاهش یافت.

وی افزود: دولت 104 میلیارد تومان بابت بیماریهای صعب العلاج در زاهدان هزینه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اضافه کرد: همچنین 967 هزار نفر قبل از اجرایی شدن طرح تحول سلامت ویزیت سرپاهی شده اند اما بعد از اجرایی شدن این طرح این آمار به بیش از یک میلیون نفر افزایش یافت.

میری خاطرنشان کرد: قبل از اجرایی شدن طرح تحول سلامت 94 هزار و 446 نفر و بعد از اجرایی شدن آن بیش از 139 هزار نفر خدمات بستری دریافت کرده اند و همچنین در عمل جراحی از 36 هزار به 45 هزار و 800 نفر و در زایمان طبیعی از 28 هزار و 400 به 31 هزار و 600 نفر رسیده است.   

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت 75 پایگاه سلامت و 37 مرکز خدمات جامع سلامت در زاهدان راه اندازی شده است، افزود: علی رغم مشکلات مالی در بخش خصوصی 275 مراقب سلامت استخدام شده اند و خدمات به درب خانه مردم برده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه 100 درصد جمعیت حاشیه نشین زاهدان خدمات سلامت دریافت گرفته اند، ادامه داد: 468 هزار نفر از جمعیت حاشیه نشین زاهدان تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار گرفتند.

 

ارسال نظرات