همزمان با روز پاسدار رئیس جمهور با حضور در بندرعباس پالایشگاه ستاره خلیج فارس که توسط سپاه احداث شده است را افتتاح کرد.
کد خبر: ۸۸۵۳۳۶۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛حسن روحانی پیش ازظهر یکشنبه در جمع مردم هرمزگان گفت: امروز روز بزرگ و شکوهمندی برای ما است روز میلاد سرور آزادگان جهان حضرت امام حسین  و شب میلاد پرچم دار باوفایش قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس، روز پاسدار و روز ملی خلیج فارس و روز  افتخار شروع خودکفایی کشور در بنزین است.

وی عنوان کرد: اینجا سرزمین دلاوری ها و ایستادگی ها و مبارزه در برابر استعمار خارجی ها است. اینجا سرزمینی است که همواره نگهبان تنگه هرمز برای صادرات و واردات ایران عزیزمان است. شما نگهبان ایران در تنگه هرمز و مردم غیوری هستید که هر وقت به این شهر آمدم، سادگی و مردانگی را در این استان و شهرستان مشاهده کرده ام.

رئیس جمهور با بیان اینکه در خرداد سال ۹۲ با ملت ایران برای آزادگی و موفقیت پیمان بستیم، اظهارداشت: امروز بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین در کشور راه اندازی می شود تجهیزات این پالایشگاه سالهای گذشته از کشورهای مختلف خریداری شده بود توقیف بود و به لطف برجام وارد کشور شد و شاهد افتتاح این پالایشگاه هستیم. این پالایشگاه سالها به دلیل تحریمها قابلیت افتتاح نداشت. آنهایی که تاثیرات برجام را هنوز ندیده اند به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیایند.

وی افزود: احداث پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس سال ۸۶ آغاز شد و تاقبل از دولت یازدهم فقط ۴۰ درصد پیشرفت داشت اما به لطف برجام این پروژه در چهار ساله دولت یازدهم ۶۰ درصد پیشرفت داشته و امروز شاهد افتتاح آن خواهیم بود. دلواپسان هنوز برای افتتاح این پروژه ها هم دلواپس هستند.

روحانی گفت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار توسط دولت برای افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس هزینه شده است. انشالله ظرف یک هفته آینده تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ۱۲میلیون لیتر خواهد رسید.

وی بیان داشت: این نکته را فراموش نکنید که اگر به هر طریقی و با هزینه های چند برابری بنزین وارد می کردیم برای نگهداری و تعمیر آن خدماتی نمی گرفتیم و این در حالیست که ما الان سازنده قطعات بالای سر واحدهای مربوطه است. زمانی فکر می کردیم دلواپسان برای برجام دلواپسند؛ بعدها خود نشان دادند که برای هرچیزی حتی افتتاح پالایشگاه هم دلواپسند.

وی اظهارداشت: در خرداد ۹۲ پای صندوق رفتیم تا مجبور به مصرف بنزین آلاینده و ناسالم نباشیم. امروز دیگر نه تنها مجبور به مصرف بنزین ناسالم نیستیم بلکه به تولید کننده بنزین تبدیل شده ایم. به اندازه ۱۰ سال در دولت یازدهم انبار سلاح های استراتژیک را پر کرده ایم. آمده ایم خرافه گرایی و فاصله بین اقوام و مذاهب را از بین ببریم.

در ادامه رئیس جمهور این سوال را مطرح کرد که امروز اقوام ایرانی و پیروان مذاهب احساس انسجام بیشتری میکنند یا سال ۹۱؟

روحانی خاطرنشان کرد: سایه شوم تهدید وتحریم و نابرابری بر سر ملت ایران با تدابیر و حمایتهای رهبری و خواست دولت و مردم برسرکشور برداشته شد. باید پرسید آنروز که کشتیهای لاینر در بنادر کشورهای خلیج فارس لنگر می انداختند و از آمدن به ایران امتناع می کردند بیشتر عزت داشتیم یا الان؟

روحانی بیان داشت: ما قله پیروزی را در وسط راه می بینبم و به دره تحریم و رکود و صدور قطعنامه های سازمان ملل برنمی گردیم. در میانه راه هستیم و این راه را تا ۱۴۰۰ ادامه می دهیم.

رئیس جمهور اظهارداشت: روز ۲۹ اردیبهشت روز کسانی است که ایران را جان و تن و روح و عزت خود می دانند و می خواهند آنرا سرافرازانه بسازند.

وی عنوان کرد: امروز باید پرسید تولید میگو در هرمزگان ۲۵۰ و صادرات آبزیان ۱۶۰ درصد افزایش پیدا نکرده است؟

به گفته روحانی، راهی را شروع کردیم که آزادی ملت ایران را تضمین کنیم، مردم باید در مسیر آزادی و وحدت حرکت کنند، اساس دولت امید شایسته سالاری است. عهد بستیم فاصله قومیتی، مذهبی و استانی را از بین ببریم. به دنبال رشد هرمزگان و ایران هستیم. به دنبال رشد بنادر و سواحل جنوب هستیم. بنادر جنوب را باید جهانی کنیم.

وی اظهارداشت: در سفر اخیر به مسکو با دولت روسیه برنامه ریزی کرده ایم که بخش اعظمی از کالاهای مورد نیاز روسیه و اروپای شرقی از طریق ریل و بندرعباس وارد و ترانزیت شود. ایران را باید محور مواصلاتی شرق و غرب قرار دهیم و این امر خواهان تصمیم ملتی است که همواره نشان داده دنبال خشونت و افراطی گری نیست.

رئیس جمهور افزود: آنهایی که شعار تولید شغل های میلیونی می دهند امتحانشان را پس داده اند در حالی که قیمت نفت چندین برابر الان بود. دولت یازدهم حداقل سالی۶۵۰ هزار شغل ایجاد کرده است. برخلاف آنها ما آمار نمی دهیم بلکه ما از سازمانهای آماری که آزادی عمل آنها را تامین‌کرده ایم؛ نقل می کنیم.

وی با طرح این سئوال که از  زمانی که قیمت دلار بسیار زیاد بود، چند شغل برای جوانان ما درست کردید؟، ابرازداشت: قرار ما از ابتدا بر این بود که دولت راستگویان تشکیل دهیم. تمام مشکلات از دروغ است. ما به دروغ و خرافه بر نمی گردیم. زمانی که قیمت دلار بسیار زیاد بود، چند شغل برای جوانان ما درست کردید؟

روحانی با بیان اینکه مسیر ما تعالی ایران عزیز خواهد بود، گفت: تا این دولت هست، نخواهد گذاشت در زندگی خصوصی مردم دخالت شود.

وی افزود: امروز روستاهای ما از طریق اینترنت با دنیا در ارتباط هستند. امروز ارتباطات همه ایران عزیز از لحاظ آگاهی و علمی با جهان برقرار شده.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز تاریخی ملت ایران به دست شما ساخته می شود. صندوق آرا در ۲۹ اردیبهشت باید فریاد از عظمت آینده ایران بزند.

ارسال نظرات