کد خبر: ۸۸۵۳۳۷۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، با فرارسیدن شهادت علامه مرتضی مطهری(ره) و گرامیداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران، می توان به تلاش خستگی ناپذیر علامه شهید درمقابل نفوذ تفکرات التقاطی اشاره کرد که در این راه نیز به شهادت رسید، نفوذ، اولین مرحله در شکل گیری جنگ نرم به شمار می رود که می تواند اقشار مختلف یک جامعه به ویژه نخبگان، فرهیختگان وحتی مسئولین دولتی وحکومتی را تحت تأثیر خود قرار دهد وبه شکلی کاملاَ آرام و بی صدا موجب تخریب و یا تغیر باورها وارزشهای آنان گردد.

به دلیل اهمیت انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در مقابله با امپریالیسم، لیبرالیسم و مدرنیته و شبه مدرنیته، و تقابل با سلطه گری و انحصارطلبی آنان و ورود به حوزه انحصاریشان، آنان در تلاش اند که با نفوذ در افکار عمومی جامعه، نخبگان وحتی مسئولین کشوری این باور را ترویج دهند که تفکرات انقلابی و مدیریت جهادی نه تنها هیچ فایده ای برای کشور نداشته بلکه مضر وحتی مانعی برای روابط باغرب وتوسعه ی اقتصادی و سیاسی کشور محسوب می شود.

خطر نفوذ به حدی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) در سالهای اخیر بعد از واژه فتنه،، کلید واژه نفوذ پرتکرارترین واژه در سخنرانی های معظم له بوده است، به طور مثال معظم له در سخنرانی مورخ 25/6/94 در دیدار فرماندهان سپاه در خصوص نفوذ دشمن در موضوعات و افراد مختلف فرمودند:"از همه طرق هم استفاده می کنند وآدمهای گوناگونی هم دارند، فعّال دانشجویی هم دارند، نخبه فکری هم دارند، همه جور آدمی برای ایجاد این رخنه هستند" لذا به جرأت می توان گفت که دشمن برای نفوذ تمام عرصه ها را در دستور کار خود قرار داده است.

با انقلاب اسلامی ساختار سیاسی مدرنیته متلاشی گردید اما ساخت های فرهنگی و اقتصادی سرجایش کم و بیش ماند و این ساختار توسط جریان تهاجم فرهنگی به منظور نفوذ و ابزار اقتصادی که همان بروکراتها،ت کنوکراتها، نئولیبرالها هستند در حال بازسازی است. اینها درصدداند که حرکت طلیعه دار انقلاب اسلامی را از حرکت بازدارند وحتی آن ساختار سیاسی را نیز پس گیرند. در اینجا وظیفه آحاد دلداده انقلاب اسلامی است که با عمل انقلابی، شعار انقلابی و تفکر انقلابی از این نفوذ جلوگیری کنند ، و باید گفت با انقلاب اسلامی فرصتی ایجاد شد برای یک اجتهاد تمدنی- تاریخی که با تکیه بر سنت در سطحی بالاتر یک گشودگی در همه حوزه ها ایجاد گردد. در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و تا کنون ما با یک کش وقوس مواجه هستیم با اینکه از یک طرف انقلاب اسلامی می خواهد خودش را شکوفا سازد(تمدن سازی) و از طرف دیگر طرفداران شبه مدرنیته داخلی با کمک امپریالیسم ونظام سلطه همواره در تلاش اند که آنرا به عقب برانند واین همچنان ادامه دارد.

اگر بخواهیم از این مشکل گره گشایی حاصل شود، باید نیرو بگذاریم و به استعدادها ونسخه های خلاقانه فرصت دهیم که از دست شبه مدرنیته ونفوذ تفکرات نئولیبرالیزم رهایی یابیم.

در پایان می توان گفت آنچه تا کنون دشمن را در تحقق اهدافش ناکام گذاشته است اعتقادات و فرهنگ اسلامی ناب محمّدی(ص) است که ریشه در اعماق وجود مردم شریف ایران اسلامی دارد ونظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران به برکت توجّهات بقیه الله العظم(عج)و نیّت خالصانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رهبری و زعامت مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) تا کنون حفظ شده است وهمواره بالنده تر وسرافرازتر از همیشه به پیش خواهد رفت و خنّاسان واستحاله شدگان و مترودین از خدا وخلق الله به فضل الهی هیچ کاری از پیش نخواهند برد. إن شاء الله

عبدل عسگری

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه دره شهر

ارسال نظرات
آخرین اخبار