بلومبرگ، نوشت: آفریقای جنوبی یکی از کشورهایی است که مجوز به واردات ۱.۳ میلیون تُن ذرت اصلاح شده ژنتیکی از ایالات متحده را صادر کرده است؛ گفته شده آمریکا ۱۷ میلیارد دلار صرف کنترل جمعیت جهان از طریق غذا و دارو کرده که نصف آن در آفریقا صرف کشتار مردم شده است.
کد خبر: ۸۸۵۳۳۹۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، از سال 1968 تا اوایل قرن جدید، آمریکا 17 میلیارد دلار صرف کنترل جمعیت جهان از طریق غذا و دارو کرده است که نصف آن در آفریقا صرف کشتار مردم شده است.


اندیشمندان آمریکایی که طرح‌های متعددی را برای کاهش جمعیت جهان ارائه داده‌اند، براساس این منطق تلاش‌ می‌کنند که منابع طبیعی در دنیا در حال تمام شدن است و افزایش جمعیت، این روند را تسریع و در نتیجه، بشریت را با خطر انقراض مواجه می‌کند.


اما واقعیت این است که عقیم‌سازی با هدف کاهش جمعیت کره زمین، خبر از طرح‌های یک‌جانبه‌ گرایانه ایالات متحده آمریکا دارد که به واسطه آن قصد دارد تمرکز جمعیتی کشورهای جهان را با توجه به مصالح ملی خود تنظیم کند؛ این درحالی است که بیشترین نابودی جمعیت جهان در آفریقا و از طریق غذا و دارو، اتفاق افتاده است.


بلومبرگ (Bloomberg)، در این باره می‌نویسد: آفریقای جنوبی یکی از کشورهایی است که مجوز به واردات 1.3 میلیون تُن ذرت اصلاح شده ژنتیکی از ایالات متحده را صادر کرده است؛ این مجوز زمانی صادر شد و دانه برای اولین بار به آفریقا آمد که در ماه دسامبر1904، بدترین خشکسالی روی داد.


سخنگوی وزارت کشاورزی، جنگلداری و شیلات آفریقای جنوبی اعلام کرده است: 15 مجوز برای واردات ذرت GM، صادر شده است.


آفریقای جنوبی برای اولین بار از سال 2008، وارد کننده ذرت خالص از آمریکا در فصل‌های بازاریابی بوده است، زیرا پس از خشکسالی در آفریقا برداشت‌های محلی کاهش یافت و مجوز برای ورود هر دو ذرت تراریخته سفید و زرد از ایالات متحده داده شد.


با توجه به اطلاعات و داده‌های اداره کشاورزی آفریقای جنوبی، دانه‌های وارد شده، 641،235 تن در سال است که شامل ذرت سفید عمدتا از مکزیک و ذرت زرد 1.2 میلیون تن از آرژانتین بوده است.



ارسال نظرات