شهید خزائی خبرنگاری از دیار رستم و قهرمانان لشکر ۴۱ ثارالله که در جریان جنگ تحمیلی حق علیه باطل خوش درخشیدند، حالا در راه دفاع از حریم خاندان پیامبر(ص) و روشنگر واقعه کربلا به شهادت رسید
کد خبر: ۸۸۵۳۴۲۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ،  اگرچه محل تولد شهید محسن خزائی به‌واسطه شغل پدر که فردی نظامی بود در شناسنامه استان اصفهان درج شده، ولی وی از دیار قهرمانان لشکر 41 ثارالله از جمله سردار شهید "حاج قاسم میرحسینی" است.
شهید خزائی چند روز دیگر یعنی در 15 آذر امسال 44ساله می‌شد، اما پیش از آنکه تولد خود را جشن بگیرد به بزرگترین آرزویش رسید و کادوی تولد 44سالگی‌اش شهادت شد و پرواز کرد.
محسن خزائی در 15 آذرماه سال 51 در خانواده‌ای مذهبی که ذاکر اهل بیت(ع) بودند چشم به جهان گشود و در سال 74 به‌عنوان متصدی صدا فعالیت خود را در صدا و سیمای سیستان و بلوچستان آغاز کرد.
وی در سال‌های 80 تا 82 فرمانده پایگاه بسیج "شهید برخوردار" صدا و سیمای سیستان و بلوچستان بود و به‌خاطر شور و نشاط خاصی که در برنامه‌های جوان ایجاد می‌کرد و ارتباط زیادی که با جوانان داشت در سال 83 به‌عنوان مدیر باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان انتخاب و مشغول فعالیت شد.

اوج کار این شهید  زمانی بود که جریان تکفیری گروهک تروریستی "جندالشیطان" در جنوب‌شرق کشور فعال شد، که در این جریان او یک بار از کمین این گروهک تکفیری در حادثه تروریستی "تاسوکی" نجات یافت.
شهید محسن خزائی پس از موفقیت در باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان در سال 87 به عنوان مدیر خبر صدا و سیمای استان گیلان معرفی شد و پس از فعالیت‌های تخصصی و حرفه‌ای خبر عشق دفاع از حرم او را به سوریه کشاند. او در سوریه بعد از هر گزارش خبری خود در بین رزمندگان مقاومت مداحی اهل بیت می‌کرد.
شهید خزائی دارای سه فرزند یعنی دو پسر و یک دختر است که "زینب" دختر سه ساله وی در حالی به دنیا آمد که پدرش در سوریه در حال دفاع از حرم حضرت زینب(س) در جبهه رسانه‌ای بود.
شهید محسن خزائی پیش از شهادت بارها از آرزوی شهادت با دوستان و آشنایان سخن به میان آورده بود. وی در یکی از آخرین تماس‌های پیامکی خود با همکارانش گفته بود: "برام دعا کن، دلم می‌خواد پرواز کنم، حیف که لیاقت نیست. تا شقایق شدن خیلی فاصله دارم، برام دعا کن".
شهید محسن خزائی که به‌سبب جنایت‌های گروهک تروریستی "جندالشیطان" در سیستان و بلوچستان به درجه جانبازی رسیده بود، همواره تلاش کرد با جهل و افراطی‌گری مبارزه کند؛ طوری که اوج فعالیت کاری‌اش در زمان تحرکات شیطانی این گروهک تروریستی بود.

* شهادت آرزوی همیشگی شهید خزائی بود
عصمت خزائی، خواهر شهید خزائی در گفت‌وگو با خبرنگاربا اشاره به اینکه شهید خزائی از دوران کودکی علاقه فراوانی به اهل بیت(ع) داشت، بیان کرد: شهید محسن همواره از حرکت در مسیر ارزش‌های اسلامی سخن می‌گفت و تلاش می‌کرد جوانان را به این راه دعوت کند.
وی عنوان کرد: شهید محسن شیفته حضرت زینب(س) بود و به همین سبب عهد کرده بود اگر خداوند دختری به وی عطا کند نامش را زینب بگذارد و در نهایت به این عهد خود عمل کرد.
عصمت خزائی افزود: شهید خزائی با علاقه قلبی و اعقاد کامل و با هدف خدمت به دو بانوی کربلا پا در مسیر دفاع از حریم اهل بیت(ع) گذاشت و عازم سوریه شد.
خواهر شهید خزائی با تأکید بر اینکه آرزوی همیشگی محسن شهادت در راه اسلام بود، بیان کرد: هنگامی که شهید محسن از سوریه به زاهدان بازمی‌گشت، تنها مدت کوتاهی در زاهدان می‌ماند و می‌گفت "باید به سوریه بروم تا روزی به آرزویم برسم" و خوشبختانه امروز به آرزوی همیشگی خود رسیده است.
وی با ابراز اینکه محسن همرزم شهید نیکبخت و عالی بود، افزود: اکنون محسن هم به جمع دوستان شهید خود پیوست و پدرم را جلوی حضرت زینب (س) روسفید کردند.
عصمت خزائی عنوان کرد: از شهادت برادرم در راه دفاع از اسلام خوشحالم و به داعش اعلام می‌کنم افرادی مانند شهید محسن بسیار هستند و آنها هرگز اجازه تجاوز به سرزمین‌های اسلامی را نخواهند داد.
*
* عشق به ولایت و شهدا همواره در گفتار و رفتار شهید خزائی دیده می‌شد
علیرضا پورعلی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار، با بیان اینکه یاد شهید محسن خزائی به‌دلیل آنکه همواره مثل یک ابرمرد در همه عرصه‌های انقلابی حاضر بود؛ همواره زنده خواهد ماند، اظهار داشت: آشنایی من با حاج محسن خزائی عزیز به سال 75 و زمانی که از دفتر خبر زابل به دفتر خبر زاهدان منتقل شدم، برمی‌گردد.
وی افزود: شاید من لیاقت بیان ویژگی‌های اخلاقی، ارزشی و وجدان کاری ایشان را نداشته باشم، اما به‌عنوان یک همکار شاهد بودم که وی واقعاً عاشق کار و فعالیت رسانه‌ای بود و زمانی که در سیستان و بلوچستان حضور داشت هر جا برنامه‌ای به‌صورت فوری پیش می‌آمد، شهید محسن پیش از همه سر صحنه حاضر می‌شد.
پورعلی افزود: زمانی که شهید محسن مدیر باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان بود حتی زودتر از تیم خبری صدا و سیما که من هم در آن حضور داشتم، در صحنه‌های بحران حضور داشت.
وی عنوان کرد: به‌خاطر دارم در دهه هفتاد زمانی که تعداد زیادی از شهدای گمنام میهمان شهرهای مختلف کشور بودند، من و شهید خزائی به‌عنوان اعضای گروه خبری سیستان و بلوچستان مأمور پوشش مراسم تشییع شهدا در استان بودیم و می‌دیدم شهید خزائی دلنوشته‌های مردم را که روی تابوت شهدا نگاشته شده بود در کاغذهای خبر خود ثبت می‌کرد و به‌زیبایی از آنها در گزارش‌های ماندگار خود استفاده می‌کرد.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عشق به ولایت و شهدا همواره در گفتار و رفتار شهید خزائی دیده می‌شد و این شهید گران‌قدر به‌معنای واقعی یک انسان بسیجی بود که همواره آرزوی شهادت داشت و در نهایت به آرزوی دیرینه‌اش که شهادت در راه خدا بود، رسید و کنار تربت مادرش حضرت زینب(س) به این فیض بزرگ نایل شد.
همکار سابق شهید خزائی با اشاره به خاطره‌ای از شهید خزائی، بیان کرد: به‌خاطر دارم در زمان وقوع زلزله بم وقتی من و شهید خزائی از جانب صدا و سیما به‌صورت مأموریتی به بم اعزام شدیم، شهید محسن مدام در پی کمک به مردم و به‌ویژه کودکان گرفتار زیر آوار بود و می‌گفت "عشق من کمک به مردم است".
وی افزود: در عین حال مأموریت محول‌شده به وی را هم به بهترین نحو انجام می‌داد و گزارش‌های او زودتر از دیگران آماده پخش بود.
پورعلی گفت: حدود دو یا سه سال پیش که صدا و سیمای سیستان و بلوچستان معاون خبر نداشت و زمزمه‌هایی از حضور شهید خزائی در این پست به گوش می‌رسید، من برای مأموریتی به تهران رفته بودم و با شهید خزائی که تازه از سوریه به تهران آمده بود در صدا و سیمای تهران روبه‌رو شدم.
وی ادامه داد: پس از احوالپرسی به او گفتم "مثل این اینکه قرار است شما به‌عنوان معاون خبر صدا و سیمای سیستان و بلوچستان مشغول به کار شوید، که شهید دستش را روی شانه من زد و گفت "نه برادر، اشتباه شنیدی، درسته خانواده و زندگی من زاهدان هستن، ولی عشق دفاع از حرم حضرت زینب(س) سعادت دیگه‌ای داره و من در سوریه وظیفه خودم را همچنان انجام می‌دم و دنبال این مسئولیت و پست گرفتن‌ها نیستم".
پورعلی بیان کرد: شهادت به‌معنای واقعی حق محسن خزائی بود و این انسان بزرگوار در نهایت به آرزوی همیشگی خود رسید که امیدوارم روحش شاد باشد، یادش گرامی بماند و راهش پررهرو باشد.
محسن خزائی، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در سوریه شب گذشته حین تهیه گزارش از منطقه عملیاتی حلب بر اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر به آرزویش رسید و به جرگه شهیدان مدافع حرم پیوست.
ارسال نظرات