خبرهای داغ:
آيت‌الله نوري همداني مطرح كرد
يكي از مراجع تقليد گفت: تبليغ چهره به چهره اثر خاصي بر افراد دارد و از اين نظر هيچ چيز جاي منبر را نمي‌گيرد طلاب بايد در مسير استفاده هرچه بهتر از فرصت ها گام بردارند.
کد خبر: ۸۸۵۳۴۶۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
جايگاه ويژه منبر و تبليغ چهره به چهره
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مبلغان طرح آرامش بهاری اظهار کرد: سازمان اوقاف گام‌های بزرگی در زمینه پیاده‌سازی احکام اسلام برداشته است و باید در نظر داشت اسلام بر کادرسازی و تربیت افراد تأکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در زمینه اخلاق اسلامی فعالیت‌های مهمی انجام دادند و تحولی در آن دوران ایجاد کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تبلیغ طلاب با برنامه‌های تبلیغی رادیو و تلویزیون متفاوت است گفت: تبلیغ چهره به چهره اثر خاصی بر افراد دارد زیرا حرکات و سکنات مبلغ در این زمینه درس است و از این نظر هیچ چیز جای منبر را نمی‌گیرد و طلاب باید در این مسیر گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: موارد و مباحث فراوانی در تاریخ سرمشق است بر اساس همین آموزه‌ها باید از جوانان تجلیل شود و به آنها نظر مساعد داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه زمانی که اسلام ظهور کرد غرب در برابر اسلام تسلیم نشد گفت:‌ خودبزرگ‌بینی و زیاده‌خواهی در روح غرب وجود دارد ولی شرق اینگونه نیست، اکنون آمریکا، انگلستان، آلمان و فرانسه حاضر نیستند در برابر انقلاب اسلامی تسلیم باشند.

وی خاطرنشان کرد: عقل و بصیرت جایگاه والایی دارد افراد و سازمان‌ها باید افراد دارای بصیرت را تربیت کنند، برای معرفی اسلام باید به صورت چهره به چهره با مردم صحبت کرد و احکام اسلام بیان شود و تبلیغات سمعی و بصری بسیار مهم است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسائل و مشکلات باید ریشه‌یابی و ارزیابی شود گفت: بر اساس دستورات اسلام هر پدیده و مسئله‌ای را باید ارزیابی کرد، در گذشته برای پسر و دختر در سنین جوانی اشتغال و شرایط ازدواج را فراهم می‌کردند ولی اکنون سن ازدواج افزایش پیدا کرده در نتیجه فرصت و طراوت لازم برای تربیت فرزند را ندارند.

وی تصریح کرد: در زندگی امام حسین(ع) درس‌های بصیرت‌بخش فراوانی وجود دارد و باید در نظر داشت منشأ فتنه‌ها هوا و هوس است و لازم است در حوزه بصیرت‌افزایی گام برداریم.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: آیت‌الله خامنه‌ای همواره بر داشتن بصیرت تأکید داشتند در فتنه‌ها حق و باطل با یکدیگر مخلوط می‌شود و به دلیل کمی بصیرت شیطان بر انسان غلبه می‌کند طلاب باید نحوه شناسایی حق از باطل را برای افراد مختلف نشان دهند تا برای مردم روشن شود.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) فرمودند فتنه‌های زمان ما از فتنه‌های زمان معاویه بالاتر است بنابراین وظیفه داریم خود را مجهز کنیم و بصیرت‌افزایی داشته باشیم و با بصیرت گام برداریم.

ارسال نظرات