استاندار زنجان در جریان بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان خرمدره از مجتمع کشت و صنعت خرمدره بازدید کرد.
کد خبر: ۸۸۵۳۴۷۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جریان بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان خرمدره از مجتمع کشت و صنعت خرمدره بازدید کرد.

مجتمع کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرمدره در محدوده ای به وسعت حدود یک هزار و ۱۲۵ هکتار٬ تولید کننده انواع محصولات کشاورزی و دامپروری است.

از مجموع اراضی این مجتمع ۷۰۰ هکتار شامل اراضی زراعی مکانیزه (یونجه٬ ذرت٬ جو٬ گندم و کلزا) و ۳۰۰ هکتار انواع باغات مدرن میوه (سیب٬ گلابی٬ زیتون٬ هلو٬ شلیل٬ به و گردو) با تولید سالانه ۳ هزار تن انواع میوه و ۱۵ هزار تن انواع محصولات زراعی شامل حدود ۱۲ هزار تن ذرت علوفه ای٬ 2 هزار تن یونجه خشک و هزار تن غلات فعالیت می کند.

واحد گاوداری این مجتمع در سال ۵۴ با ورود ۴۰۰ راس تلیسه هلشتاین باردار از آمریکا و اخذ مجوز بهره برداری آغاز شده است. در شرایط فعلی واحد دامپروری با ظرفیت ۷ هزار راس٬ تولید سالانه حدود ۴۰ هزار تن شیر٬ حدود هزار تن گوشت قرمز٬ ۳۷ هزار تن کود دامی و ۲ هزار راس تلیسه در حال فعالیت است.

این مجتمع دارای آبیاری نوین کشاورزی است که هزینه سرمایه گذاری طرح های آبیاری شرکت حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. گفتنی است یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از محل صندوق حمایت از بخش کشاورزی به صورت کمک های بلاعوض به این واحدتخصیص داده شده است.

سیستم های آبیاری تحت فشار اجرا شده در سال ۹۳ تا ۹۵ شامل 4 دستگاه سنتر پیوت به مساحت ۱۰۰ هکتار٬ سیستم آبیاری تحت فشار کلاسیک ثابت ۱۳۰ هکتار و سیستم آبیاری قطره آب باغات زیتون در سطح ۷۶ هکتار است.

ارسال نظرات