دبیر اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی آذربایجان غربی درباره نتیجه قطعی مناظره گفت: مناظره جبهه مشترک روحانی - جهانگیری را به هم ریخته و دچار انشقاق و دودستگی کرد.
کد خبر: ۸۸۵۳۵۹۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، یوسف ابوالقاسمی با اشاره به متانت حجت‌الاسلام ‌رئیسی در مناظره اخیر اظهار داشت: در مناظره آقای رئیسی توانست به‌راحتی خارج از جنجال‌های داخل مناظره با متانت برنامه‌هایش حول محورهای مورد انتظار مردم یعنی اشتغال، مسکن، محیط‌زیست و دیگر موضوعات مطرح کند.

وی درباره وضعیت تدافعی دولت در مناظره بیان کرد: قالیباف و جهانگیری نقش نخست مناظره را داشتند، یکی مدافع دولت و دیگری مقابل دولت که وضعیت جهانگیری در نقش مدافع دولت و روحانی کاملاً مشخص شد، در نتیجه می‌تواند سبب افزایش رأی جهانگیری و کاهش رأی روحانی شود.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی آذربایجان غربی افزود: روحانی اصلی‌ترین آسیب را دید چراکه بازنده مناظره بود و حتی شاید جهانگیری بهتر از وی خود را کاندیدای جریان اصلاح‌طلب مطرح کرد.

وی درباره نقش قالیباف هم تصریح کرد: قالیباف را می‌توان برنده نخست مناظره دانست و قطعاً این مناظره می‌تواند رأی وی را افزایش دهد چراکه تقسیم‌کاری که میان آقای قالیباف و جناب رئیسی صورت گرفته بود بسیار عالی جواب داد.

ابوالقاسمی ادامه داد: دوقطبی مدنظر رقیب یعنی رئیسی – روحانی با درایت آقای رئیسی و قالیباف تبدیل به دوقطبی قالیباف- روحانی شد که سبب می‌شود رأی آحاد جامعه به سمت آقای رئیسی به‌ویژه قالیباف تمایل پیدا کند.

وی در بیان عواقب شکست دولت در مناظره گفت: احتمالاً در جبهه اصلاحات با توجه به شکست روحانی در مناظره نخست، جایگزینی جهانگیری به‌جای روحانی مطرح شود که می‌تواند شکاف در اصلاحات را آشکار و عمیق کند. افکار عمومی به‌ویژه سیاسیون معتقدند مناظره اول به نفع کاندیداهای جبهه مردمی بود.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در پاسخ به سئوالی درباره موضوعات مطرح نشده مناظره تصریح کرد: آنچه بسیار کمرنگ مطرح شد مبارزه با فساد بود که وجهه آقای رئیسی بیشتر با آن معرفی می‌شود و به‌نظر می‌رسد در مناظره‌های بعدی بیشتر مورد انتظار مردم باشد.

ابوالقاسمی گفت: در کل به‌نظر می‌رسد از دید عامه مردم در هر دو طیف سیاسی جامعه، برنده این مناظره قالیباف باشد به‌ویژه اینکه ایشان موفق شد یک کلیدواژه به‌نام 4 درصدی و 96 درصدی ابداع کند.

ارسال نظرات