مدیریت، ساختار و نظارت بر سازمان صدا و سیما در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.
کد خبر: ۸۸۵۳۶۰۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز در یاسوج با بیان اینکه مجلس در تلاش است تا در حوزه هایی که خلاء قانونی وجود دارد قانون گذاری کند گفت: موضوع جامع نظام رسانه، مسئله مسجد، مسئله جمعیت و تعالی خانواده، سبک زندگی خانواده‌ها و مباحث حوزه ورزش از جمله طرح هایی است که در مجلس در دست بررسی است.
نصرالله پژمان نژاد به طرح رسانه ملی (صدا و سیما) که در مجلس‌های قبل به سرانجام نرسیده است اشاره کرد و افزود: سه طرح برای رسانه ملی شامل مدیریت صدا و سیما، بررسی مسائل ساختار صدا و سیما و نظارت بر نحوه اداره‌ی صدا و سیما در مجلس آماده شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه قانون گذاری در مجلس قوانینی در دست بررسی است گفت: بخشی از کشور با آیین نامه‌ها و دستور العمل‌های خاصی اداره می‌شوند که خلاء قانون در آن محسوس است و در تلاش هستیم تا این حوزه‌ها را بر اساس قانون ساماندهی کنیم.
وی به دستگاه‌های مرتبط با فرهنگ در کشور اشاره کرد و افزود: در حال نظارت بر عملکرد این دستگاه‌ها هستیم که در تلاشیم تا عملکرد کمی و کیفی آن‌ها را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه در موضوع عفاف و حجاب طرحی در مجلس آغاز شده که هنوز به صحن علنی مجلس ارائه نشده است گفت: بیشتر از آنکه خلاء قانونی در این بخش داشته باشیم خلاء مدیریتی حس می‌شود که براساس این طرح فعالیت‌های مطلوبی با همکاری فعالان فرهنگی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است.
ارسال نظرات