شیوه اجرای الکترونیکی انتخابات در یاسوج تشریح شد.
کد خبر: ۸۸۵۳۶۴۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
دبیر ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد به روند سیستمی رای‌گیری تمام الکترونیک اشاره کرد و گفت: دستگاه مرتبط با برگزاری انتخابات الکترونیک، یک مانیتور و صفحه کلید دارد که رای دهنده باید کد سه رقمی داوطلب را بر روی آن وارد کند، سپس تصویر و نام داوطلب بر روی مانیتور درج می‌شود، اگر شهری دارای ۷ کرسی شوراها باشد، رای دهنده می‌تواند کد ۷ داوطلب را وارد سیستم کند و چنانچه تمایلی به انتخاب هیچکدام از داوطلبان را نداشت می‌تواند دکمه رای سفید که در صفحه کلید تعبیه شده را فشار دهد.

پناهی افزود: سپس رای دهنده، کلید اتمام رای‌گیری را فشار می‌دهد و پرینت رای نیز از طریق یک محفظه که قابل دسترسی نیست به نمایش در می‌آید و پس از کات شدن در داخل یک صندوق پلاستیکی که در زیر دستگاه قرار دارد، جای می‌گیرد.

وی ادامه داد: این پرینت ها نگه داری می شوند و مورد شمارش قرار نمی‌گیرند تا چنانچه داوطلبی تردیدی در فرآیند انتخابات داشت امکان شمارش رای کاغذی و مقایسه آن با آنچه که در حافظه دستگاه است، فراهم باشد.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان در ادامه تشریح فرآیند برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: آراء اخذ شده در انتخابات الکترونیکی در حافظه دستگاه ذخیره می‌شود و با پایان مهلت رای گیری، مانند شعب معمولی پلمپ دستگاه شکسته و حافظه دستگاه تخلیه و داده‌ها استخراج می‌شود و بدین ترتیب نتایج آراء شعبه مزبور مشخص می شود.

پناهی افزود: آرای شمارش شده شعبه الکترونیکی برای تجمیع ارسال می‌شود و پرینت آنها نیز نگه داری می‌شود تا مشخص شود که در یک شعبه داوطلب چه مقدار رای آورده است.

وی با بیان اینکه در انتخابات الکترونیکی عملیات شمارش را دستگاه انجام می‌دهد و تعرفه کاغذی کاربردی ندارد، تاکید کرد: همه پرینت‌ها و حافظه دستگاه‌ها تا زمان رسیدگی به شکایت‌ها نگه‌داری می‌شود؛ همچنین در جریان رای گیری نیز هیچکس هیچگونه اطلاعی از میزان آراء کاندیداها ندارد.

رئیس ستاد اجرایی با بیان اینکه امکان اختلال شبکه‌ای در برگزاری انتخابات الکترونیک وجود ندارد، گفت: بردهای صندوق‌های الکترونیکی انتخابات به گونه‌ای طراحی شده است که امکان اتصال به شبکه را ندارد، بنابراین با قطع شدن شبکه هیچگونه اختلالی در فرآیند انتخابات پیش نمی‌آید.

معاون سیاسی فرماندار بویراحمد افزود: در روزهای گذشته آموزش سرکاربران و کاربران توسط کمیته فناوری شهرستان به خوبی انجام گرفت و ببه منظور آگاهی شهروندان یاسوجی از نحوه رای دادن الکترونیکی مانور انتخابات مجازی برگزار می شود که از عموم مردم استدعا داریم شرکت کنند و به دیگران هم اطلاع دهند.

ارسال نظرات