خبرهای داغ:
فرمانده سپاه هشترود:

استاد مطهری عالم به زمان بود

فرمانده سپاه هشترود در آیین تجلیل هادیان سیاسی، مربیان عقیدتی و اساتید این شهرستان، اندیشیه پاک، عالم به زمان و شهامت بیان اندیشه را از ویژگی های استاد شهید مطهری برشمرد.
کد خبر: ۸۸۵۳۶۶۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، احمد تقی پور افزود: شهید مطهری عالم به زمان بود یعنی در زمانی زندگی کرد و مطالبی را مطرح کرده است اکنون پس از سی سال که از شهادت ایشان می گذرد باز هم از کتبی که نوشتند استفاده می شود یعنی در واقع عالم به زمان بود و می اندیشید که در آینده چه اتفاقی می خواهد بیفتد و چه فکری می خواهد غالب شود و در مقابل این فکر چه ایده اسلامی داریم.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری از طرفی هم جسارت در بیان داشتند، خاطرنشان کرد: شاید باشند افرادی در جامعه اندیشه خوب داشته باشند، عالم به زمان هم باشند ولی شهامت بیان ندارند. شهید مطهری این جسارت بیان را داشت که با صدای بلند علمی که به زمانه را داشت فریاد می‏ زد.

تقی پور با بیان اینکه امروز در جامعه اندیشه‏‌های دیگری تبلیغ و ترویج و عرفان های نوظهور پدید می آید، یادآور شد: اگر کسی نباشد مانند شهید مطهری که عالم به زمان باشد و با توجه به مناسبت زمان خودش دانش را ارئه دهد و دانش را فرا بگیرد جامعه با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: شهید مطهری فقط دانش را ارائه نمیکرد بلکه دانش را هم فرا می گرفت هم دانش اندوز و دانشجو بود و هم معلم بود، شهید مطهری در همان زمان که دانش خود را ارائه می داد در همان زمان هم دانش جویی می کرد، بنابراین سبک زندگی شهید مطهری این بود که دانش اندوزی می کرد تا معلمی کند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها