راه اندازی ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی در بهاباد

فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه بهاباد یکی از قطب‌های کشت گیاهان دارویی در یزد است، گفت: ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی در بهاباد راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۳۷۱۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد، فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه بهاباد یکی از قطب‌های کشت گیاهان دارویی در یزد است، گفت: ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی در بهاباد ایجاد می‌شود.

عباس اقبال صبح امروز در نشست بررسی استقرار ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی پژوهشکده مناطق خشک و کویری دانشگاه یزد که در بهاباد برگزار شد، به شرایط آب و هوایی مساعد و برخورداری بهاباد از خاک حاصل‌خیز اشاره کرد و افزود: ظرفیت مناسبی برای کشت گیاهان دارویی در شهرستان وجود دارد و ترویج کشت گیاهان دارویی فرصت خوبی است تا با هدف ایجاد اشتغال گامی بلند در این زمینه برداشته شود.

وی با اشاره به کشت برخی گیاهان دارویی در روستاها و درآمد حاصل از آن، تصریح کرد: کشت گیاهان دارویی با توجه به هزینه پایین و درآمد بالا، از جمله راهکارهای مناسب برای افزایش درآمد در روستاهای شهرستان است.

فرماندار بهاباد با تأکید بر شناسایی و معرفی گونه‌های گیاهان دارویی که صرفه اقتصادی دارد، عنوان کرد: ایجاد چرخه کامل تولید گیاهان دارویی تا فرآوری از جمله موارد مورد تأکید در این منطقه است و قطعاً اگر محصولی درآمد بالا داشته باشد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وارد فرآوری آن محصول می‌شوند.

اقبال با اعلام حمایت از استقرار ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی در بهاباد گفت: دانشگاه یزد باید از همین الآن به فکر ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی در شهرستان باشد و انشاالله با استقرار این ایستگاه تحقیقاتی زمینه تأسیس پژوهشکده گیاهان دارویی فراهم شود.


ارسال نظرات