خبرهای داغ:
آیت الله نوری همدانی در دیدار پاسداران:

جهاد در راه خدا مایه عزت و افتخار جامعه اسلامی است

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به این که ما همواره از جهاد و شهادت استقبال می کنیم، گفت: جهاد و مبارزه در راه خدا مایه عزت، سربلندی و افتخار جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۵۳۷۲۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
جهاد در راه خدا مایه عزت و افتخار جامعه اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، وی عصر یکشنبه در دیدار فرمانده، نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولان سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم با تجلیل از فداکاری ها و جانفشانی های نیروهای سپاه پاسداران خطاب به آنها افزود: شما آن روزی که به میدان جهاد قدم گذاشتید در حقیقت حماسه و کار بزرگی که از غیرت، همت بلند و حمیت بر می آید را انجام دادید.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: آن حضرت می فرماید خداوند کارهای بزرگ را دوست می دارد، از این رو چقدر خوب است که انسان بواسطه برخورداری از غیرت دینی و همت بلند اقدام به حماسه آفرینی کند که این از بهترین کارها نزد پرورگار متعال محسوب می شود.

آیت الله نوری همدانی با تبریک سالروز میلاد با سعادت امام حسین(ع) افزود: جریان عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) مصداق بارز خلق یک حماسه بزرگ است و پس از آن خطبه ای که حضرت زینب(س) در مجلس یزید خواند نیز حماسه ای بسیار بزرگ است.

وی ادامه داد: کشته شدن یک انسان به طرق مختلفی ممکن است رخ دهد، از جمله این که دست روی دست بگذاریم تا دشمن ما را بکشد که این در پیشگاه خدا خیلی مهم نیست، اما اگر به میدان جهاد قدم بگذاریم و برای مقابله با دشمن نقشه ای ترسیم کنیم و سپس در این راه کشته شویم، در پیش خدا مقام و منزلت والایی خواهیم داشت.

آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) نیز نهضت انقلاب اسلامی را با بهره گیری از فرهنگ جهاد و مبارزه، هدایت کرد و به پیروزی رساند، افزود: پیروزی در این راه یک وعهده بزرگ الهی است و به همین علت نباید از تداوم آن دلسرد و مایوس شویم.

جهاد در راه خدا مایه عزت و افتخار جامعه اسلامی است
جهاد در راه خدا مایه عزت و افتخار جامعه اسلامی است

ارسال نظرات