حجت الاسلام خوش خلق در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
کارشناس مذهبی گفت: جبرئیل نازل شد و گفت یا رسول الله چون علی نسبت به تو به منزله هارون است نسبت به موسی پس او را به اسم پسر کوچک هارون نام کن که شبیر است و چون لغت تو عربی است او را حسین نام کن.
کد خبر: ۸۸۵۳۷۶۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
حجت الاسلام خوش خلق کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: ما در ماه شعبان چندین مناسبت داریم. بعد از ماه رجب ماه شعبان فضیلت بالایی دارد.

وی افزود: روزه گرفتن در ماه مبارک شعبان توصیه شده است این ماه منسوب به آقا رسول الله(ص) است. پیامبر(ص) می فرمایند که شعبان ماه من است هر کس که یک روز از ماه مرا روزه بدارد بهشت بر او واجب می شود.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی از اعمالی که بعد از روزه گرفتن ثواب فراوان دارد استغفار کردن است. سومین عملی که خیلی ثواب دارد صدقه دادن و انفاق کردن است هر چند به دانه ای از خرما باشد. کسی که در ماه مبارک شعبان صدقه دهد خداوند بدن او را بر آتش جهنم حرام می کند. یکی دیگر از اعمالی که در این ماه توصیه شده خواندن صلوات شعبانیه و مناجات شعبانیه است.

حجت الاسلام خوش خلق بیان داشت: روز سوم شعبان مصادف با میلاد امام حسین (ع) است. امام حسین(ع) روز سوم شعبان سال 4 هجری در شهر مدینه دیده به جهان گشودند نام مادرشان حضرت فاطمه زهرا (س) و نام پدرشان حضرت علی (ع) است. 6 سال در زمان جد بزرگوارشان آقا رسول الله (ص) زندگی کردند و سی سال هم در کنار پدرشان امیرالمومنین علی (ع) زندگی کردند.

وی گفت: در مورد کیفیت ولادت امام حسین (ع) هم فرموده اند که چون ایشان متولد شدند پیامبر(ص) اسماء را فرمودند که ای اسماء فرزند مرا بیاور. اسماء آن حضرت را در جامه سپیدی پیچید و به خدمت آقا رسول الله آورد آقا در گوش راست او اذان گفتند و در گوش چپ او اقامه. سپس جبرئیل نازل شد و گفت یا رسول الله حق تعالی تو را سلام می رساند و می فرماید که چون علی نسبت به تو به منزله هارون است نسبت به موسی پس او را به اسم پسر کوچک هارون نام کن که شبیر است و چون لغت تو عربی است او را حسین نام کن. بعد رسول الله امام حسین (ع) را بوسیدند و فرمودند یا حسین تو را مصیبتی عظیم در پیش است خدا لعنت کند کشنده تو را و بعد فرمودند ای اسماء این خبر را به فاطمه (س) هرگز نگو.

ارسال نظرات