رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: آیا حضرت عباس (ع) و رشادت‌های ایشان قابلیت الگو شدن دارد یا انسان‌هایی که هر روز یک رنگی عوض می‌کنند؟
کد خبر: ۸۸۵۳۷۷۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به ولادت حضرت ابوالفضل (ع) گفت: مهمترین نکته‌ای که می‌توان درباره  حضرت ابوالفضل (ع) بیان کنیم، دو خصلتی است که در زیارت ایشان می‌خوانیم مبنی بر «السلام علیک ایها العبد الصالح المطیع لله» صفت صالح بودن حضرت عباس (ع) که ما کمتر داریم در اوصاف و خصلت یک نفر که توصیف کنیم که صالح است صالح در برابر طالح است.

وی اظهار داشت: صالح به کسی می‌گوییم جز، مصلحت و صلاح دین و دنیا و آخرت نمی‌اندیشد و از سوی دیگر «المطیع لله» کسی است که اطاعت از خداوند داشته یعنی حتی در پیروی از برادر هم اطاعت از خداوند نهفته است چون برادر، امام است و امام از سوی خداوند تعیین شده و اطاعت از امام، اطاعت از خداوند است. 

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات ادامه داد: این مطیع بودن یعنی اینکه انسان هیچ اراده‌ای برای خویش قائل نباشد و هر چه هست را از خداوند بداند و از او اطاعت کند و این اوج بندگی یک انسان است. 

وی با بیان اینکه متأسفانه نسل جوان به جای آب زلال گاهی به آب غیرزلال و کثیف روی می‌آورند، اظهار داشت: هنرپیشه‌های خارجی و افرادی که در زمینه‌های بسیار جزئی که به یک برتری‌هایی دست پیدا کرده‌اند و شاید به لحاظ اخلاقی خیلی قوی نباشند، جوانان ما اشتباه می‌کنند و آنها را به عنوان الگو انتخاب می‌کنند این به معنای آن است که جوانان از داشته‌های خود غافل هستند.

ابراهیمی ترکمان ابراز داشت: ما در دنیا جزو معدود ملت‌هایی هستیم که داشته‌های قوی داریم؛ داشتن شخصیت‌هایی مانند حضرت ابوالفضل (ع)، امام حسین (ع)، امام خمینی (ره)، این‌ها ما را باید در واقع نسبت به داشته‌های خودمان متوجه کنند و توجه کنیم که حضرت عباس (ع) در روز عاشورا و در صحنه کربلا چگونه از خویش می‌گذرد و با وجود اینکه در باغ سبز را از جهات مختلف به او نشان می‌دهند حتی در مخیله‌اش نمی‌گنجد که امام حسین (ع) را رها کند این نشان می‌دهد که یک هدفی را شناخته و به آن هدف پایبند است و تا پای جان نیز در راه هدف تلاش می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: آیا حضرت عباس (ع) و رشادت‌های ایشان قابلیت الگو شدن دارد یا انسان‌هایی که هر روز یک رنگی عوض می‌کنند، قطعاً الگو قرار دادن افرادی مانند حضرت عباس (ع)‌ که اوج از جان گذشتگی و ایثار و جانبازی در راه خدا است می‌تواند ما را بیشتر به خداوند متعال نزدیک کند.


ارسال نظرات