خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: بسیج کارگری باید از دستگاه های اداری و کارگاه های خصوصی و کارخانجات مرتبط مطالبه گر باشد که در جهت افزایش تولید و حمایت از تولیدات داخلی بتواند در این عرصه ورود پیدا کند و مطالبات لازم را از مجاری ذی ربط استان و کشور داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۵۳۷۸۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار رحمت الله صادقی در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه استان گلستان مبتنی بر یک سیاست توسعه ای دراز مدت و برنامه های 5 ساله تنظیم نشده اظهار کرد: برنامه توسعه باید مبتنی بر صنعت، کشاورزی، توریست، ایران گرد، جهان گرد و سایر بخش های اقتصادی تنظیم شود که متاسفانه استان گلستان تکلیف معینی در این حوزه ندارد.

وی در ادامه مطلب افزود: مشکل دوم استان نداشتن آمایش است و این دو مشکل سبب شده سیاست های راهبردی در بخش هایی که نام برده شد با بی تکلیفی مواجه شود و نرخ درآمد سرانه استان نرخ پایینی باشد .

فرمانده سپاه نینوا گلستان بیان داشت: درحوزه بیکاری در دراز مدت باید تکلیف توسعه استان روشن شود تا در راهبرد استان تکلیف خودمان را بدانیم که در آمایش چه میزان کشاورزی و صنعت و توریست و خدمات را می توانیم در شاکله ی اقتصادی استان تنظیم کنیم.

به گفته سردار صادقی؛ در بخش های کوتاه مدت نیز به دلیل مشکلاتی که دولت در تامین اعتبار مورد نیاز در حمایت از تولید داخلی دارد سبب شده با توقعاتی که کشاورزان دارند تولیدات داخلی استان پشتیبانی نشود.

وی خصوصی ترین بخش اقتصادی در استان گلستان را بخش کشاورزی عنوان و گفت: آنچه که کشاورزان از دولت توقع دارند این است که در مشکلاتی که با آن روبرو هستند دولت بتواند پشتیبانی لازم را از آنها داشته باشد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ابراز کرد: هزینه های تولید همواره یا با قیمت خرید برابری می کند و یا اینکه نرخ درامدی که برای کشاورز تامین می شود به گونه ای نیست که بتواند هزینه های کشاورز را پوشش بدهد و یا معیشت آنرا تامین کند لذا ما شاهد این هستیم که به علت عدم حمایت از تولید کار بر روی زمین مقرون بصرفه نیست و اولین اتفاق آن اینست که این زمین فروخته می شود و به اتومبیل تبدیل شده و در یک آژانس شروع به کار میکند و به خدمات تبدیل میشود و ما آن ریشه ای ترین کار کشاورزی که مبتنی بر دین مبین اسلام و سیاست های تولیدی هست را از دست میدیم.

سردار صادقی با اشاره به اینکه گفتمان مقام معظم رهبری در حوزه ی اقتصاد مقاومتی باید تبیین و توجیه شود، گفت: باید این اغنا و باور در سطح استان و کل کشور به وجود بیاید و این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

وی یکی از محورهای سیاست های اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولید داخلی دانست و اظهار داشت: این نکته هنوز به عنوان یک گفتمان یا رفتار عملی در بین مردم به وجود نیامده و توقع حضرت آقا از مردم هم اینگونه است که کالای داخلی را بر کالای خارجی ترجیح بدهند و این یکی از مشکلاتی است که ما با آن مواجه هستیم و باید همه ی ظرفیت های فرهنگی ، آموزشی و دانشگاهی کار کنند تا به یک گفتمان استانی تبدیل شود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ابعاد اجرایی اقتصاد مقاومتی نکته مهمی عنوان کرد و با بیان اینکه یکی از این ابعاد جذب سرمایه گذار برای طرح های دولت است، افزود: دولت هنوز نتوانسته تسهیلات لازم را بوجود بیاورد که یک سرمایه گذار(چه خارجی چه داخلی) بدون هیچ دغدغه ی اداری، پشتیبانی و امروز و فردا کردن سرمایه ی خود را بتواند در استان بیاورد و در سیاست های اقتصاد مقاومتی یکی از راهکار ها اینست که سرمایه گذار مورد احترام واقع شود و تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری برایش فراهم شود لذا دولت باید این مهم را تقویت کند.

سردار صادقی بیان داشت: صنایع تبدیلی مبتنی بر تولیدات داخلی استان است لذا ما در حوزه های صنایع تبدیلی آن شرایط لازم را نداریم که محصولات مازاد بر تولید کشاورز گلستانی را به صنایع بیاوریم و آن را به ارزش افزوده تبدیل کنیم تا نرخ درامد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به زیر ساخت های پیشرفت استان ابراز کرد: مسئله ی اصلی ما در بحث کشاورزی بحث آب بوده و ما هنوز به صورت جامع نتوانسته ایم بر روان آب ها مدیریت کنیم و با ساخت سد بتوانیم شرایط استفاده از آن را بوجود بیاوریم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: ما استانی هستیم که 95 درصد آب شربمان از زمین تامین میشود و این موضوع نشانگر آنست که ما بصورت بیرحمانه ای از آب های زیر زمینی استفاده می کنیم و قطعا مشکلات زیست محیطی را برای استان در آینده بوجود خواهد آورد لذا آن عناصر اولیه در اقتصاد مقاومتی را باید توجه کرد.

سردار صادقی با اشاره به صنایع کوچک بومی استان گفت: یکی از این صنایع صنعت نوقان است که تقریبا 5الی6 شهرستان استان گلستان در تجربه صنعت نوقان داری توانمند و ماهر هستند و می تواند کمک شود که دوباره این صنعت فراموش شده احیا گردد و یا صنعت فرش در استان یکی از صنایع و برندهای معتبر در سطح کشور است که به راحتی می توانیم با تمرکز بر محیط خانوار که علم و آموزش آنرا دارد آنرا مدیریت و مشکل خود را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث کلان دولت باید فکری برای قاچاق کالا کند، اذعان کرد: کالای قاچاق به مراتب ارزان تر از کالای داخلی است و در معرض عموم قرار میگیرد و الان بصورت بسیار وحشتناک توانسته کارگاه ها و کارخانه های کوچک و بزرگ استان را تعطیل کند به این جهت که کالای خارجی مقرون به صرفه تر از کالای داخلی در دسترس مردم است لذا باید با سد کردن مسیرهای ورود کالای های قاچاق به استان دوباره کارگاه های داخلی استان را تقویت و نیاز های مردم را تامین کنیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: اشتغال زمانی بوجود می آید که شرایط تولید مقرون به صرفه باشد شرایط تولید زمانی بوجود می آید که تقاضای مردم توسط تولید کننده تامین شود اگر این زنجیره را دولت مدیریت کند و واردات و کالاهای قاچاق جای تولیدات داخلی ما را نگیرد قطعا به ما کمک خواهد کرد که ضریب افزایش تولید در استان گلستان را بالا ببریم و نیازمندی های مردم خودمان را خودمان تامین کنیم و این موضوع شدنی است به شرطی که دستگاه های دولتی این زنجیره را خودشان مدیریت کنند و آسیب هایی که از قبل قاچاق کالا در معابر ورودی کشور و مرزها به وجود می آید بسته شود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان  در بخش دیگر با اشاره به برگزاری کنگره شهدای کارگر در سال جاری اظهار کرد:  یکی از موثرترین، بارزترین و شاخص ترین کارهای فرهنگی برگزاری یادواره شهداست که به فضل الهی در اقصاء نقاط این استان تکریم شهدا به یک فرهنگ تبدیل شده است.

سردار صادقی با بیان اینکه شهدای کارگر بعنوان شریف ترین قشر در استان به شمار می آیند، گفت: برگزاری کنگره شهدای کارگر می تواند تبیین گفتمان شهادت، ایثار، مقاومت و از خود گذشتگی را در قشر کارگری و سایر اقشار بوجود بیاورد و همینطور فرهنگ کار و تلاش و مجاهدت در عرصه ی تولید و جهاد کردن برای سربلندی یک ملت را در نظامات کار و کارگری کشور و استان را می تواند توسعه دهد.

وی یکی از وظایف اصلی بسیج کارگری را تبیین و فراگیر کردن گفتمان مقام معظم رهبری دانست و ابراز کرد: هیچ کاری اولویت دارتر از این نیست که فرمان حضرت آقا در این سال که در حوزه ی تولید و اشتغال پیشبینی شده بصورت عملی گرامی بداریم و در این راستا شرایط را طوری آماده کنیم که نظام کار و کارگری و سیستم های اداری ما در کار و فناوری های مرتبط بتواند این شرایط را بوجود بیاورد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: بسیج کارگری باید از دستگاه های اداری و کارگاه های خصوصی و کارخانجات مرتبط مطالبه گر باشد که در جهت افزایش تولید و حمایت از تولیدات داخلی بتواند در این عرصه ورود پیدا کند و مطالبات لازم را از مجاری ذی ربط استان و کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها