یادداشت:

فراموشمان نشود تا کارگري نباشد اقتصاد نخواهد بود

امروز ديگر کارگر ما امنيت شغلي ندارد امروز کارگر ما با سياستهاي اقتصاد باز بيکارتر از هميشه شده و چرخه هاي صنعت از کار افتاده و ما انتظار شق المر داريم. به راستي چگونه بايد ديگر روز کارگر را گرامي بداريم؟
کد خبر: ۸۸۵۴۰۱۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در هر جامعه اي نيروي انساني فعال و پويا ضامن پيشبرد برنامه هاي آن جامعه به لحاظ اقتصادي، سياسي، اجتماعي، فرهنگي و .... مي باشد درهمين راستا روزي بعنوان روز کارگر نامگذاري شده که هدف اصلي تجليل از مقام گرانقدر کارگران در همه عصه هاست .
حال وضعيت کارگري در عصر حاضر و دهه هاي اخير را مرور و بررسي مي کنيم .
در جوامع صنعتي سالهاي دور مکاتب فکري در حمايتهاي ظاهري خود کمونيسم و سوسياليسم را نهادينه و القاء نمودند که البته شايد در ظاهر حمايت هاي کارگري منظور بود ولي درپس اين همه هياهو تنها مسئله اي که به آن توجه نشد مسئله کارگران  بود.
و اما در جامعه ايران بعد از انقلاب اين قشر زحمتکس هويت  واقعي خود را پيدا نمود و در چرخه هاي اقتصادي نقش بسزا و مثبت ايفا نمود. آنجا که کارگران در امر توليد باعث شدند ايران اسلامي شکوفايي خود را در همه ابعاد علي الخصوص بعد صنعتي بدست آورد و شاهد توفيقات روز افزون در صنعت کشور باشيم .

بايد اذعان داشت در برهه اي از زمان انقلاب، سياستهاي غلط اقتصادي که ازآن به سياست اقتصاد باز مي توان نام برد قشر کارگري آن نقش مثبت خود را کمتر ايفاء نمود و از اين روند تا سالهاي متمادي ادامه پيدا کرده آنجا که روز به روز شاهد تعطيلي کارگاه ها و کارخانه هاي صنعتي در حد وسيع هستيم و رکود سايه افکنده بر اقتصاد کشوري که نيروي انساني فعال و پويا زحمات زيادي را متحمل گرديده تا شکوفايي از رونق نيفتد .

آري، امروز ديگر کارگر ما امنيت شغلي ندارد امروز کارگر ما با سياستهاي اقتصاد باز بيکارتر از هميشه شده و چرخه هاي صنعت از کار افتاده و ما انتظار شق المر داريم. به راستي چگونه بايد ديگر روز کارگر را گرامي بداريم؟ .
چگونه بايد اين قشر را فعال و پويا بناميم؟ و چگونه بايد انتظار داشت کارگر کارگري مي کند و چرخه اقتصاد به گردش درآيد؟
به راستي يادمان رفته که حضرپيامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم)، بوسه بر دست قشر محبوب و زحمتکش زده و ازآنان به نيکي ياد نموده است .
بياييم به بهانه اين روز نمادين هم که شده قدر کارگران عزيزمان را بدانيم و فراموشمان نشود تا کارگري نباشد اقتصاد نخواهد بود .  

یادداشت از  عین علی بابامیر
ارسال نظرات