آمار طلاق در دو سال اخیر درکهگیلویه وبویراحمدکاهش داشته است.
کد خبر: ۸۸۵۴۱۷۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه ستاد ساماندهی آسیبهای اجتماعی استان با اعلام این خبر گفت: میزان آمار طلاق در سال 94 در استان 35 درصد بوده که با برگزاری کارگاههای آموزشی و فرهنگی مستمر از سوی دستگاههای متولی این آمار درسال 95 به 24 درصد کاهش یافته است.
استاندار هم یکی از سیاست ها و اولویت های کاری دولت در سالهای گذشته و امسال را کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: سال گذشته 1 میلیارد و 300 میلیون تومان برای کاهش آسیب های اجتماعی از سوی استانداری در نظرگرفته شد که این میزان اعتبار در سال جاری افزایش پیدا می کند.
خادمی با اشاره به تعداد محدود کودکان کار و خیابانی در برخی میدان ها و چهار راههای مناطق شهری استان به ویژه شهر یاسوج گفت: سازمان بهزیستی با همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاههای متولی کودکان کار را جمع آوری و به خانواده های آنان تحویل دهند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان هم با ارائه گزارشی از مهم ترین اقدامات فرهنگی این معاونت برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: تهیه و ساخت مستند با موضوع اعتیاد،حاشیه نشینی،فضای مجازی و آثار آن،برگزاری کارگاههای آموزشی در مدارس، دانشگاهها،مساجد و ادارات و صنوف با موضوع اعتیاد،طلاق و سایر آسیب های اجتماعی،ارائه خدمات مشاوره ای در مناطق حاشیه نشین،اجرای تبلیغات میدانی با نصب بنر در شهر از مهم ترین اقدامات این معاونت است.
سرهنگ تاج الدینی افزود: نیروی انتظامی آمادگی دارد تا بهزیستی و سایر دستگاههای متولی را در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی کمک و همراهی کند.
حجه الاسلام میرمحمدی حاشیه نشینی،اعتیاد ،طلاق،کودکان کار و خیابانی و خودکشی را از مهم ترین آسیبهای اجتماعی در استان دانست و افزود: تلاش می شود این آسیب ها با برنامه ریزی مناسب، تعامل و عزم جدی دستگاههای متولی در استان کاهش یابد.
ارسال نظرات