شهروندان ایالات متحده با تغییر در برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، حریم شخصی بیشتری خواهند داشت و مردم دیگر کشورها هدف اصلی این جاسوسی‌ها خواهند بود.
کد خبر: ۸۸۵۴۲۸۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  این آژانس قصد دارد، جمع آوری متن پیام ها و ایمیل‌های آمریکایی‌هایی را که با افرادی در خارج از این کشور که هدف جاسوسی‌های سایبری هستند، تماس دارند، متوقف کند.

آژانس امنیت ملی آمریکا پیش از این تمامی شهروندان امریکا که با افرادی در خارج از این کشور که در فهرست جاسوسی سایبری قرار داشتند، تماس می گرفتند را هدف جاسوسی قرار می داد. کاخ سفید مدعی بود این کار برای یافتن تروریست ها و شناسایی افرادی که امنیت ملی را تهدید می کنند، ضروری است، اما مدافعان حریم شخصی و حقوق مدنی تاکید داشتند که چنین کاری به معنای نقض حقوق مردم امریکاست.

جمع‌آوری این نوع اطلاعات بخشی از یکی از برنامه های جنجالی آژانس امنیت ملی آمریکا موسوم به Upstream است که جزییات آن اولین بار توسط ادوارد اسنودن در سال 2013 افشا شد. تلاش‌ها برای محدود کردن دامنه اجرای برنامه یاد شده همچنان در جریان است، اما بخش قابل توجهی از نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا کماکان با اجرای آن به شکل فعلی موافق هستند.

آژانس امنیت ملی آمریکا سال هاست با جمع آوری اطلاعات فله ای کاربران اینترنت حریم شخصی و امنیت انها را نقض می کند و این نوع جاسوسی های سایبری تا به حال منجر به ارتقای امنیت داخلی امریکا یا شناسایی حملات تروریستی قبل از وقوع نشده است.

ارسال نظرات