عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم در گفتگو با «بسیج»:

سرعت رشد کیفیت محصولات خودروسازان پایین است/ امروز برای رشد صنعت چین کار می‌کنیم

نماینده سابق مجلس گفت: امروز ما بیشتر برای صنعت چینی ها کار می کنیم، طوری که محصولات خود را تخریب و از محصولات بی کیفیت و گران قیمت چینی استقبال می کنیم.
کد خبر: ۸۸۵۴۳۰۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۵

سید هادی حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص تلاش خودروسازان در جهت اعمال افزایش قیمت های جدید اظهار داشت: معمولا میزان هماهنگی عرضه و تقاضا در بازار است که قیمت را کاهش یا افزایش می دهد، اما در نهایت شورای رقابت است که این قیمت ها را تعیین می کند.

وی با بیان اینکه شرایط تولید برای خودروسازان سخت شده است، افزود: به نظر می رسد مدیران این صنعت ناگزیر به افزایش قیمت محصولات خود هستند و دلیل آن هم بالا رفتن قیمت تمام شده برای خودروسازان است.

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سؤال که علی رغم عدم افزایش کیفیت محصولات خودروسازن، چطور تا این حد سرعت رشد قیمت بالا است؟ گفت: اینکه کیفیت خودروهای داخلی بالا نرفته را قبول ندارم، قطعا خودروسازان در بحث کیفیت کارهای زیادی کرده اند اما سرعت این رشد کیفیت آنقدر نبوده که به چشم بیاید.

وی با انتقاد شدید از نقدهای صورت گرفته به صنعت خودروسازی کشور تصریح کرد: امروز ما بیشتر برای صنعت چینی ها کار می کنیم، طوری که محصولات خود را تخریب و از محصولات بی کیفیت و گران قیمت چینی استقبال می کنیم، با این وجود صنعت کشور رشدی را شاهد نمی باشد.

ارسال نظرات