مراجع و علما ناراحتند كه چرا برخي از مسئولين به اظهارات توجه نمي‌كنند. نمونه بارز آن موضع‌گيري‌هاي مراجع، بزرگان و خطباء در خصوص بانك‌ها مي‌باشد نه تنها اقدام نكردند در خصوص ديركردها و امثالهم بلكه به مراجع هم توهين شد
کد خبر: ۸۸۵۴۳۴۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

این روزها برای ملت ایران روزهای مهم و سرنوشت سازی است.  تنور تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گرم است. از مهمترین موضوعاتی که در امر تبلیغات مطرح است حفظ  شئون اسلام و انقلاب اسلامی است ، همان اصلی که شورای نگهبان هم به التزام عملی کاندیدا در راستای آن تأکید دارد. حفاظت و پاسداری از مقام شامخ ائمه اطهار(علیهم‌السلام) یکی از وظایفی است که می‌بایست همواره در دستور کار همه مسئولین و مدیران کشور باشد .  از سال 88 و فتنه‌ای که بازیگردان اصلی آن استکبار جهانی بود ، قبح‌شکنی‌ توهین و هتاکی به مقدسات همچون سریالی ناتمام ادامه پیدا کرد تا این دوره که یکی از ستادهای نامزدهای انتخاباتی در ایلام به ساحت مقدس امام رضا(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت توهین و هتاکی کرد. جملات موهنی که در فضای مجازی به سرعت منتشر شد و موجبات ناراحتی مردم مومن و عاشق اهل‌بیت و هیئتی‌ها را فراهم کرد. خبرنگار عقیق در این راستا با جمعی از وعاظ مطرح کشور درباره این اتفاق تلخ به گفت‌وگو نشست.

 در ادامه مشروح گفت و گو با حجت الاسلام سیدعباس موسوی مطلق از نظرتان می‌گذرد:

 وظیفه جامعه اسلامی، هیئت‌ها، وعاظ و مبلغین در برابر چنین توهین‌هایی که به ساحت مقدس معصومین می شود چیست؟

همه اين اقشار كه بيان كرديد با شدت تمام، واكنش نشان دادند. اين مطالب سخيف و توهين‌آميز يقيناً از مصاديق هتك حرمت اهل‌بيت عصمت و طهارت است. شنيدن و خواندن اين مطالب قلب انسان را جريحه‌دار مي‌كند. اين‌گونه اظهارات جز از انسان بي‌ادب و بي‌تربيت سر نمي‌زند؛ اثر لقمه حرام، تربيت نادرست و سر سفره غير اهل‌بيت نشستن جز اين نمي‌باشد. اين‌كه بخاطر يك شخص يا يك جريان حريم اهل‌بيت شكسته شود محكوم است. اين شخص و تمام دست‌اندركاران آن جلسه ظلماني و سراسر جهل بايد محاكمه و تنبيه شوند؛ از دستگاه قضا كه بحمدلله مسئولين عالي رتبه آن از شيفتگان و دلدادگان اهل‌بيت هستند خواستار رسيدگي قاطعانه هستیم ، تا دیگر شاهد تكرار اين‌چنين مسائلي نباشيم. اصلاح‌طلب و اصولگرايي در مكتب اهل‌بيت بايد معنا شود وگرنه هر دو گروه در ضلالت خواهند بود. هر جريان سياسي كه با حقيقت وحى، عقلانيت، علم، قرآن و اهل‌بيت نزديكتر باشد قابل پيروي است وگرنه فرقي با وهابيت خبيث و فرقه‌های انحرافي ندارند.

*علت سکوت برخی از علما، حوزه‌های علمیه و متدینین در برابر این هتاکی‌ها چیست؟

علماء هيچ‌گاه سكوت نكرده‌اند! تاريخ مرجعيت  و حوزه‌هاي علميه از غيبت كبري تاكنون گواه اين مطلب بوده و متدينين واقعي همواره پشت سر علماء و روحانيت بوده اگرچه تلاش دشمن اين است كه ديگران زودتر از علماء اقداماتي انجام دهند كه بسيار خطرناك است. البته ناگفته نماند مراجع و علما ناراحتند كه چرا برخي از مسئولين به اظهارات توجه نمي‌كنند. نمونه بارز آن موضع‌گيري‌هاي مراجع، بزرگان و خطباء در خصوص بانك‌ها مي‌باشد نه تنها اقدام نكردند در خصوص ديركردها و امثالهم بلكه به مراجع هم توهين شد از آن جمله در برنامه صدا وسيما كه آن كارشناس كم خرد به آيت‌الله العظمي جوادي آملي توهين کرد ، بايد ديد مسئولين فرهنگي كشور، دولتي‌ها و مراكز امنيتي اين‌ها چرا سكوت مي‌كنند؟!

ارسال نظرات