خداوند در قرآن خود را به عنوان معلم معرفی می‌کند

مسئول امور مساجد منطقه شمیرانات با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم خود را به عنوان معلم معرفی می‌کند از شوق هدایتگری در شهید مطهری به عنوان یک معلم سخن گفت.
کد خبر: ۸۸۵۴۳۷۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول امور مساجد منطقه شمیرانات گفت: در رابطه با بحث معلم باید به این نکته اشاره کرد که خداوند نخستین صفتی را که در آیات قرآن کریم مطرح می‌کند، صفت معلمی برای خودش است.

وی ادامه داد: خداوند در تعدادی از آیه‌های شریف قرآن خود را به عنوان معلم معرفی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین بصیری تصریح کرد: لازم است تفاوت معلم و مدرس را بدانیم که در این راستا باید به این موضوع اشاره کرد که مدرس به طور صرف در حوزه انتقال مفاهیم نظری ورود پیدا می‌کند و پشت این فعالیت، شوق، انگیزه و محبت برای انتقال مفاهیم وجود ندارد.

وی ادامه داد: اما معلم در عین انتقال مفاهیم به دانش‌آموزان، به این فعالیت صرفاً به عنوان رفع تکلیف نگاه نمی‌کند بلکه نگاه او از شوق و محبت آمیخته است.

مسئول امور مساجد منطقه شمیرانات توضیح داد: هنگامی که آیات قرآن کریم برای هدایتگری انسان‌ها نازل شده است، باید به این موضوع اشاره کرد که معلم بعد از خداوند، پیغمبر اکرم (ص) است به این معنا که ایشان پیش از تمام شدن وحی، جلوتر از جبرائیل آیات را می‌خوانند درحالی که خدا به ایشان می‌فرماید‌ ای پیامبر پیش از آنکه آیات تمام شود، جلوتر از جبرائیل آن‌ها را نخوان، اما حضرت محمد (ص) به دلیل شوق هدایتگری این آیات را می‌خوانند.

وی یادآور شد: در شهید مطهری نیز به عنوان یک معلم همواره انگیزه و شوق هدایتگری وجود داشته است.

 حجت الاسلام و المسلمین بصیری تصریح کرد: شهید مطهری ویژگی‌های مختلفی داشتند که یکی از آن‌ها احساس تکیلف جهت هدایتگری همراه با شوق در تمامی عرصه‌ها بوده است.

وی اظهار کرد: آیت الله مطهری در این راستا به موضوعات مورد نیاز جامعه زمانشان نگاه می‌کند و کتاب‌های مختلفی درحوزه‌های حجاب، حقوق زن و دیگر مفاهیم را به همین دلیل به نگارش درآورده‌اند و این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که خودش را دریک زمینه محدود نکرده است.

مسئول امور مساجد منطقه شمیرانات خاطرنشان کرد: شهید مطهری همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که دنیای شرق و غرب مانند دو لبه قیچی هستند.
 
منبع: میزان
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار