مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بینالود (طرقبه شاندیز) در گفت‌وگو با «بسیج»:

قوام سپاه بر پایه معنویت است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بینالود (طرقبه شاندیز) سپاه را نیروی برخاسته از مردم و برای مردم دانست و افزود: معظم له دوام و قوام سپاه را به داشتن معنویت منوط کرده اند و سپاه و بسیج توانسته نسبت به ارتقای سطح فکری و فرهنگی مردم در سطوح مختلف تأثیرگذار باشند.
کد خبر: ۸۸۵۴۴۰۲
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
حجت الاسلام اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج که به ایام شهادت شهید مرتضی مطهری، هفته معلم و مزین شده است اظهار کرد: از جمله اقدامات در راستای معنویت و بصیرت پاسداران عنوان شده می توان به دوره های آموزشی پاسداران و بسیجیان و همچنین برنامه ها و دوره هایی از جمله موضوعات حفظ قرآن، تجوید، روخوانی و روانخوانی قرآن، تفسیر قرآن کریم اشاره داشت.

وی با اشاره به برگزاری نشست ها و نهضت های روشنگری برای بسیجیان و پاسداران به منظور ارتقای سطح بصیرتی و بینش سیاسی با حضور اساتید برجسته کشوری افزود: دوره های مختلف آموزشی تربیت و تعالی بسیجیان برای اقشار مختلف بسیجیان طی می کنند، مسائل اعتقادی، سیاسی و احکام اسلام را آموزش می بینند و همچنین برنامه های دوره ای برای عموم بسیجیان از جمله نهضت های روشنگری برگزار می شود که تلاش می شود مجموعه بسیج را با مسائل معنوی، اعتقادی آشنا کنیم و در این راستا از روحانیت با محوریت ائمه جمعه شهرستان طرقبه شاندیز کمک گرفتیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بینالود(طرقبه شاندیز) سپاه را نیروی برخاسته از مردم و برای مردم دانست و تصریح کرد: سپاه پاسداران بر اساس فرمایشات امام خامنه ای، نیروی انقلابی است که بر پایه دین، تقوی، درک و عمل انقلابی بوجود آمده لذا معظم له دوام و قوام سپاه را به داشتن معنویت منوط کرده اند و سپاه و بسیج توانسته نسبت به ارتقای سطح فکری و فرهنگی مردم در سطوح مختلف تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه سپاه نیروی معنوی انقلابی است که مأموریت حفظ دستاوردهای انقلاب را دنبال می کند افزود: بافت معنوی و عقیدتی سپاه بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری هر چه بیشتر باید مستحکم تر کنیم لذا تلاش داریم مجموعه بسیجیان در رابطه با مسائل اجتماعی که نیازمند هستند از جمله آشنایی با خطرات فضای مجازی، تهدیدات اجتماعی صورت گیرد.

حجت الاسلام اسماعیلی ضمن تأکید بر این مطلب که هر فردی وارد سپاه شد روز به روز باید دارای کمالات معنوی بیشتر باشد خاطرنشان کرد: تلاش شده است علاوه بر ایجاد رابطه معنوی بین فرماندهان پایگاه، امام جماعت مسجد، مجموعه بسیج به سمت مساجد سوق داده شود و اجرای برنامه های بسیج در کنار مساجد از جانب سایر اقشار بسیج را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به مؤثر واقع شدن بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: در مورد موضوعات فرهنگی برای بسیجیان و جامعه اقداماتی از جمله برگزاری دوره های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان با همکاری مجموعه انقلابی طرقبه شاندیز صورت گرفته است که این توانمندی سطح کیفیت برنامه ها ارتقا می یابد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بینالود(طرقبه شاندیز) ادامه داد: به منظور ایجاد روحیه انقلابی همت مسئولان شهرستان را می طلبد که البته در شورای فرهنگ عمومی شهرستان با مدیریت ائمه جمعه طرقبه و شاندیز تلاش بر این شده که فرهنگ انقلابی گری و حضور در صحنه های مختلف فرهنگی و مذهبی در جامعه رایج شود.

وی افزود: اردوی راهیان نور در سطح شهرستان برای سایر اقشار مردم اجرا و برنامه های معنوی و بصیرتی سپاه به صورت مناسبت ها در عرصه های مختلف برنامه ریزی می شود لذا نکته ای که دارای اهمیت و باید مورد تقویت قرار گیرد عمل به موقع و درک وضعیت انقلابی کشور است که در همه زمینه ها آمادگی در برابر مقابله با هجمه ها را داشته باشیم.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه باتوجه به سیاست ها و آموزش های سازمانی، سپاه توانمندی های خوبی به منظور مقابله با هجمه جنگ نرم پیدا کرده اظهار کرد: برگزاری نهضت های روشنگری و سیاسی ویژه فرماندهان پایگاه ها به مناسبت هفته عقیدتی، دیدار با ائمه جمعه، سرکشی از خانواده های شهدا از برنامه های شاخص هفته عقیدتی است
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار