نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
حقیقت پور گفت: رقم 15 تا 20 میلیارد دلار کالای قاچاق برای اقتصاد کشور ما رقم پایینی نیست؛ طبیعی است که ورود کالا از دروازه های غیر قانونی می تواند لطمات جبران ناپذیری را به بار بیاورد.
کد خبر: ۸۸۵۴۴۰۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲

منصور حقیقت‌پور، نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به لزوم تحیم ورود کالاهای خارجی که در داخل کشور تولید می شود، گفت: رقم 15 تا 20 میلیارد دلار کالای قاچاق برای اقتصاد کشور ما رقم پایینی نیست؛ طبیعی است که ورود کالا از دروازه های غیر قانونی می تواند لطمات جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

قاچاق کالا ، اشتغال 2 میلیون نفر را نابود می کند

وی با اشاره به آسیب قاچاق کالا بر روی اشتغال جوانان کشور تصریح کرد: از منظر اقتصادی ورود بی رویه کالاهای قاچاق باعث می شود تا تولید داخلی کشور تعطیل شود واین رقم قاچاق می تواند برای 2 میلیون نفر ایجاد شغل کند.

حقیقت پور با بیان این مطلب که قاچاق کالا اشتغال 2 میلیون نفر را نابود می کند؛ تصریح کرد: قاچاق، اشتغال 2 میلیون نفر را تعطیل می کند از سوی دیگر وقتی جنس و کالایی بدون کنترل و استاندارد وارد کشور شد؛ طبیعی است که می تواند آسیب های جدی دیگری از منظر سلامت مردم داشته باشد.

وی افزود: به عنوان مثال وقتی شما بدون حساب و کتاب لوازم آرایش از خارج کشور وارد می کنید؛ این لوازم می تواند آسیب های بسیار بدی برای مصرف کنند گان داشته باشد.بر همین اساس گاهی مواد غذایی که از خارج مرزهای کشور وارد می شود می تواند بر اساس حرمت دینی و شرعی مردم ما تولید نشده باشد.

این نماینده سابق مجلس عنوان کرد: امروز گوشت خوک می فروشند و یا کالباس هایی وجود دارد که در آن گوشت خوک وجود دارد و این گوشت برای مردم مسلمان حرام است. یا مسکرات و مشروبات قاچاق به فروش می رسد که به سلامت، ژنتیک و... لطمه می زند.

وی خاطرنشان کرد: این آسیب ها به خاطر قاچق بوده و لازم است تا ما نسبت به کالای داخلی تعصب نشان دهیم و در برابر اجناس نا درست خارجی ها، ترجیح دهیم که از کالای ایرانی استفاده کنیم.

ارسال نظرات