عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس نهم در گفتگو با «بسیج»:
جوکار اشاره به ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی و اعتقاد به شعار ما می توانیم؛ گفت: باید بتوانیم با بهره مندی از منابع و ظرفیت های داخلی یک اقتصادی بر روی پای خود بنا کنیم.
کد خبر: ۸۸۵۴۴۰۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۷

محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به لزوم تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی آن در دولت آینده ؛ گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو دو موضوع اعتقاد و باور داشتن به این اقتصاد، سیاست های آن و شعار ما می توانیم است.

وی با اشاره به ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی و اعتقاد به شعار ما می توانیم؛ تصریح کرد: باید بتوانیم با بهره مندی از منابع و ظرفیت های داخلی یک اقتصادی بر روی پای خود بنا کنیم.

جوکار با بیان این مطلب که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیران کارآمد است، عنوان کرد: نکته بعدی که وجود دارد کارآمدی دستگاه ها و مدیران است اگر مدیران ما کارآمد باشند می توانند اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشند.

وی افزود: اجرای اقتصاد مقاومتی در سایه شکل گیری مدیریت توانمند، مومن معتقد و کاردان می باشد مدیرانی که دایم یأس و نا امیدی را در جامعه تزریق می کنند نمی توانند اقتصاد مقاومتی را محقق سازند.

جوکار با اشاره به حضور مردم در اقتصاد به عنوان یکی از مهم ترین شاخصه های تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مؤلفه های بسیاری است که یکی از این شاخصه ها بهرگیری از مردم در عرصه اقتصادی است اما وقتی نگاه می کنیم در بدنه دولت شاهد آن هستیم که اعتقادی به این موضوع وجود ندارد لذا اقتصاد مقاومتی شکل نخواهد گرفت، یا اقداماتی که به صورت روتین انجام شده را به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح می شود؛ اقتصاد مقاومتی از آن جهت است که ما بتوانیم مردم خود را با بکارگیری منابع و ظرفیت های داخلی توان مند کنیم.

تحقق اقتصاد مقاومتی، مدیر کارآمد می خواهد

وی افزود: امروز فارغ اتحصیلان دانشگاهی، نیروهای فنی و داشمند و طالب خدمت داریم که به کارگیری نمی شوند.اقتصاد مقاومتی یعنی همه این ظرفیت ها نقش بسزایی در تولید و اقتصاد کشور داشته باشند و نقش بارزی به همه آنها داده شود نه اینکه درصد کوچکی در اقتصاد وجود داشته و بقیه مردم ناظر باشند.

جوکار خاطرنشان کرد: اگر ما باور و مدیریت توانمند داشته باشیم و در کنار مدیریت جهادی قدرتمند، برنامه ریزی را پی گیری کنیم می توانیم این مسیر را به خوبی جلو ببریم.

ارسال نظرات